Besökare

fredag 16 november 2012

I'm A Big Big Big Girl...

Hej på er alla!
Det är jag, September, som har lånat datorn igen och gästbloggar hos mamsen. Tänkte bara berätta att vi var på BVC igår för att mäta och väga mig. Alla säger jämt till mamma och pappa att jag är så liten, men nu fick jag svart på vitt att jag inte alls är så liten:
 vid 10 veckor och 3 dagars ålder mäter jag hela 62,6 centimeter (!)
och väger 5615 gram.
Jag är en stor flicka nu, så det så!
 
Nästa gång vi ska dit blir det dock mindre roligt. Då ska jag vaccineras, både standardsprutan för oss på tre månader, samt mot Hepatit B. Mamma och pappa säger att de ska ta med mig på resor i främmande länder när jag blir äldre, så då är det bra om man har bra skydd.
 
Nu ska jag läsa min bok Så Gör Prinsessor.
Ikväll kommer mormor och morfar på middag, det ska bli superskoj!
 
Ha en fin fredag!
Love,
September

21 kommentarer:

  1. Haha det är nog bara för att det är så roligt så det känns inte som träning. Men det är klart att det är, egentligen. Kände att det var bra för axlarna, och svanken, har träningsverk som tusan idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yoga är himla bra, både för kropp och knopp :-)

      Radera
  2. Ja, jag gillar när hela summan går till välgörenhet, plus att det är väldigt fint på. :)

    ... in a big big world. Ja då är det bäst att vara skyddad när man ska ut och resa. :)

    Ha en toppendag du med!

    SvaraRadera
  3. Växer så det knakar! Är längre än vad Alicia var vid förra mätningen :) Men så var ju Alicia så kort när hon föddes också... Vaccinationerna går nog bra, här är det snart dags för det också igen...
    Fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju så olika det där. När de är runt två år eller så, brukar det väl jämna ut sig :-)

      Radera
  4. Hej September,,klart att du växer och blir stor,,men inte så fort som du tror.Hoppas du/ni får en myskväll när mormor o morfar kommer..Ja klart jag ställer upp om jag kan,,när det kör ihop sig..
    Haé Kram.

    SvaraRadera
  5. oh vilken sötis :D

    Men tackar :D gillar att leka lite med olika stilar och så ;D hih kram

    SvaraRadera
  6. Men så härligt att hon hade vuxit som hon ska, hihi!

    Eller hur! zuzibuz är bra hon!!=))

    SvaraRadera
  7. Så söt du är September! Och lång är du också! Amanda är snart 14 veckor och hon är "bara" 61 cm. :) Vikten är ju jättebra också!

    Jag vet faktiskt inte när man går över från att vara spädbarn..

    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  8. Ooj, stor tjej! Våran lilla tjej är 4 månader & kom precis upp till 62 cm :) Det är så roligt att barn är så olika! Våran lilla skrutt väger 2 kg mer dock, så kompakt & söt är hon allt våran lilla tjej!!
    Måste säga att September, är ett urgulligt namn med!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. jha visst är den, du får gärna klicka dig in på sidan så ökar ju min status dit.
    här blir en lugn kväll ska montera köksbord nu
    hoppas ni också får en bra kväll
    kraaam

    SvaraRadera
  10. Hahaha Bra jobbat tösen, bara norpa mammas dator. ;-)
    Snart nog sker det på riktigt. :-)
    sv:
    Min svägerska sade en klok sak om väntandet för mig igår. "Tur att det inte var 95% action, för då hade det troligen varit illa med mig. Sant! :-)

    Yes, nu är det HELG!!! :-D
    Ha en riktigt bra fredagskväll och helg!

    SvaraRadera
  11. Åhh sicken sötnos :)

    Ha en fortsatt bra lördag!!

    SvaraRadera