Besökare

torsdag 15 november 2012

Två Sagolik År

Idag är det två år sedan Älskling klev innanför dörren till min lägenhet för första gången. Det var en helt vanlig måndagskväll och vi kände inte varandra mer än att vi tränade på samma gym. Det är ingen överdrift att säga att från den dagen förändrades mitt liv totalt. Från att ha varit stereotypen av "living on the edge" med alldeles för mycket jobb och partaj, fann jag den sanna kärleken och kom underfund med vad ordet trygghet egentligen betyder och hur viktigt det är, även när man är vuxen.
"Precis kommit hem från gymmet. Rygg, baksida axlar och mage. Gick okej, men muskelfästet fortsätter att jäklas. Är inte bara lite less på det… Det var otroligt dött på gymmet, antar att det beror på att det är höstlov? Rambo var i alla fall där, så jag bytte några ord med honom. Har gått från fåordsfraser till riktig kommunikation nu, men vet fortfarande inte vad han heter. Ingen på facebook vet det heller, och det säger ju inte lite Därför får han heta Rambo tills jag vet bättre….
Love,
Carro"
(Kopierat från min gamla blogg den 3 november 2010. Det var första gången jag nämnde min nuvarande make. )
"Tänk att man kan vela så mycket:
Ska jag? Ska jag inte?
Att tuffa jag kan vara så blyg… Efter diverse biktningar med kloka vänner gjorde jag det, skickade iväg sms:et.
Med hjärtat i halsgropen.
Som sedan sjönk tillbaka till sin behagliga plats när jag fick ett trevligt svar.
”Man lever bara en gång, imorgon kan det vara för sent”,
sa vännerna.
Är inte det mitt citat?
Love,
Carro"
 
(Kopierat från min gamla blogg den 14 november 2010, dagen innan vi träffades utanför gymmets väggar för första gången.)
Thailand julen 2011
 Vi har oerhört mycket gemensamt, jag och Älskling. Förutom att vi är genuina sportnördar och håller på Manchester United och Brynäs, besitter vi båda riktiga vinnarskallar. Vi älskar att resa, gärna ofta och till varma länder där man inte gör så mycket annat än ligger på stranden från tidig morgon till sen eftermiddag. Vi gillar när det är högt tempo och trivs som bäst när det är många bollar i luften samtidigt. Lustigt nog har vi även samma smak när det gäller inredning, vilket kom att bli väldigt lyckat när vi för drygt 1,5 år sedan köpte huset som vi idag bor och stormtrivs i. Listan på gemensamma egenskaper och intressen kan göras nästan skrämmande lång...
Älskling är inte bara min älskade make och min bästa vän, han är också far till vår underbara dotter September.
 
 
 
Hon är det mest konkreta beviset på vår kärlek.
 Vi vårdar både den och varandra ömt varje dag...
 
Love,
Carro 
 
 
 

33 kommentarer:

  1. Så fint skrivet!

    Stort GREATTIS till Er!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Grattis till er två/tre! <3
    Visst är kärleken härlig och hur det kan råka sig och bara dyka upp någon så bra och trygg när man minst sagt väntar sig det :) Vilke tur att du tog för dig och började prata samt bjöd hem din "rambo". Det blev ju början till något bra och nu har ni dessutom lilla September som "bevis" på er kärlek, det är lycka det!
    (Tycker jag, sett från mitt eget liv ;) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, det är lycka :-) Tack <3

      Radera
  3. Mors,,Ja det stämmer,Petra vet precis hur mitt hår ska tuktas...
    Lyckliga familjen,är ni...Önskar er all lycka framöver..Haé Kram.

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till er på två årsdagen! Kul att vi kommer fira två år i mars, när vår bebis är ungefär lika gammal som er är nu. :) Man hinner mycket på två år, även om vi inte kommer vara gifta då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad lustigt :-) och ni har ju åxå hunnit köpa hus :-)

      Radera
  5. Kärlek är fantastiskt. När man hittar den personen man vill leva sitt liv med ja då vet man det. Ni verkar ha varit på en fantastisk resa under dessa två år=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har varit helt obeskrivlig underbart :-)

      Radera
  6. God förmiddag..Kärlek är det bästa som finns.Ha en fin dag..kram kram

    SvaraRadera
  7. Grattis till er, fint skrivet! :-)

    SvaraRadera
  8. Jag har oxå haft det i ett annat märke förrut och det är helt underbart gott att ha i gröten. Ska testa att baka något på det oxå. :P Perfekt att få hjälp ibland när jag inte har någon egen bil. Kan bli lite jobbigt att bära hem i ett par kilometer hihi.
    Nej tror inte ett dugg på den där drickan. Tydligen så får man springa på toaletten utav det där medlet som är i. En utav Graafsystrarna hade visst fått använda tampong för hon inte kunde hålla tätt. :S Hur ofräsch är inte det lixom?!

    Grattis till era två år tillsammans!!

    Hoppas att du har en toppendag! Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, då ska du nog passa dig för den ;-) Drickan alltså...

      Radera
  9. hej snygging jag är på oxford st och shoppar ska snart ut och parta! vad ska du göra ikväll? kram

    SvaraRadera
  10. Grattis till två underbara år tillsammans! Underbara kärlek <3

    Tyvärr har det varit lika grått ute idag.. Nu får det bli lite sol tycker jag! :)

    Kram

    SvaraRadera
  11. Mycket fint inlägg. Grattis till tvåårsdagen och till September som ni kommer att garantera er glädje varje dag hela livet!!!
    Anna-Lena

    SvaraRadera
  12. men kolla in den sötingen!

    Jag har faktikst aldrig läst Body, men däremot har jag lyssnat lite på deras podcaster, och de är ju jäkligt bra!! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Testa den. Även om den är mer hardcore så hittat man väldigt bra artiklar, kunskap och inspiration där!

      Radera
  13. Kul att få läsa om hur ni träffades och hur ni är lyckliga idag. Kärlek är så fint. <3

    SvaraRadera
  14. Härligt! Stort grattis till er båda! :-D
    Visst är kärleken underbar???
    Ja, han är lite lik Sylvester faktiskt, men inte lika kort va? ;-)
    sv:
    Jag hoppas detta får folk att inse vilka nötter det är i det där partiet och hur deras människobild ser ut, trots att de försökt snygga till den lite de senaste åren.
    Oh, yes!!! Jag var och tränade igen och det kändes gött! Vi gör framsteg! :-)
    Hoppas du får en bra fredag, nu börjar helgen!!! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sannerligen underbar ;-) Nej, den här versionen är lång :-) Härligt att träningen rullar!

      Radera
  15. Vilket fantastiskt fint inlägg du har gjort!!! Jag kommer osökt att tänka på..." och störst av allt är kärleken"
    Tack snälla för att du rötar på min lille pälsbaby (fast han är 3,5 år nu). Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Största av allt är, indeed, kärleken ;-)

      Radera
  16. åH... va underbart att läsa, är så glad för din skull som får uppleva det där och känna att du hittat rätt för det är minsann inte lätt;-)
    Ni är sån otroligt fin familj <3!!!!!

    Kraaaaam Jenny

    SvaraRadera
  17. Åhh grattis till er! :D Ni är så fina tillsammans och riktigt fint skrivet. :) Jag har inte tid med bloggandet så mkt som du märker men kikar in när jag kan! :) hihi kramis

    SvaraRadera
  18. Ett stooort grattis till er finisar! Tänk att jag minns Herr Rambo precis där i början när du träffade honom :D Jag ser fram emot den dagen jag får sådan tur att få ha det lika bra som er! :)

    SvaraRadera