Besökare

fredag 2 november 2012

Female Abs

02 nov 2012
Redan för någon vecka sedan smög jag igång magträningen, men igår var det dags att börja köra på allvar. Det kortsiktiga målet är att bygga upp styrkan i magen igen, vilket jag kommer att åstadkomma med ett särskilt magprogram som jag kör hemma tre gånger i veckan. Det långsiktiga målet är att få en riktigt vältränad mage. För att åstadkomma det behöver jag även köra tyngre magövningar på gymmet och se över kosten lite mer, men det får vänta tills nästa år. I dagsläget är det för tidigt att köra tung magträning och så länge jag ammar känns det extra viktigt att jag får i mig mycket energi.
Raka benlyft
Mitt program består av fem olika magövningar som attackerar magen från olika vinklar. Jag kör varje övning tre gånger i ett cirkulationspass och byter ut minst tre övningar varje gång. Raka benlyft har alltid varit en favoritövning. Den involverar visserligen höftböjarna ganska mycket, men samtidigt dödar den de nedre magmusklerna. Jag kör inte ett bestämt antal repetitioner, utan till failure, det vill säga tills jag inte orkar fler.
Gårdagens aboslut jobbigaste övning var plankan. Tredje gången orkade jag bara hålla den i fem sekunder!
 
Från början hade jag tänkt att skriva en ironisk rubrik till det här inlägget, "Så får du platt mage snabbt", bara för att sedan markera hur mycket jag avskyr blaskor som Aftonbladets pinsamma och missledande rubriker. Men jag är ju en snäll tjej, jag gör inte sådant. Däremot kanske någon fastnar i tankarna kring en platt mage ändå. För er kan jag addera att förhållandet är runt 70/30 beträffande kost/träning i jakten på en vältränad mage.
I nuläget ligger mina siffror uppskattningsvis omkring 50/20 vilket innebär att jag bara kan uppnå 70% av min egentliga kapacitet. När jag kan börja köra tung magträning ändras förhållandet till 50/30 och efter det kan jag bara uppnå bättre resultat om jag lägger om kosten.
Hänger ni med?
 
Önskar Er Alla En Riktigt Härlig Fredag!!!
Love,
Carro 
 
 
 

13 kommentarer:

  1. Ja hoppas att vi kommer att bli bra vänner så promenixarna blir utomhus istället för inomhus. :P

    Tänk alla dessa som går på blaskornas löpsedlar om träning. Kan inte heller låta bli att ironisera över dom och alla så kallade studier som kommer. ;)

    Ha en happy halloween! Kraam!

    SvaraRadera
  2. Det sorgliga är att skiten säljer,..
    Kram kram :-)

    SvaraRadera
  3. Plankan är skit jobbig! Kör den också (då jag inte är gravid) Haha, ser fram emot att komma i form igen efter denna grav, faktiskt :)

    Hur mår ni annars? Planer inför helgen?

    SvaraRadera
  4. He He.. Den är lite svår att köra när man är gravid som sagt :-)
    Vi mår himla bra, känner mig så otroligt harmonisk faktiskt. Svävar på moln och myser som fasen här hemma. Det enda som är helt spikat för helgen är Manchester-Arsenal på lördag. En riktig toppmatch :-)

    SvaraRadera
  5. Jag måste också börja träna magen nu. Känns som den gått tillbaka helt nu, men är ju helt degig..

    Tack så mycket! Vad kul! Då är det snart dags, vårt är inte förren 8 dec.

    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  6. Stark mage JA! Platt mage NJA! Jag tycker det är lite gulligt m putmage jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är klart att det kan vara charmigt :-) min klädstil gör sig dock bättre om den är vältränad, men smaken är ju som baken ;-)

      Radera
  7. ja han tycker det är så kul
    hoppas ni har en mysig fredagskväll
    kraaam

    SvaraRadera
  8. Skönt att komma igång med träning. Själv har jag tyvärr varit lite dålig med det. Måste ha mer diciplin... ;p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med disciplin kan ju vara lite klurigt ;-)

      Radera
  9. åh den där dumma plankan har ja försökt mig på x antal gånger här hemma ;)

    SvaraRadera