Besökare

lördag 10 november 2012

Den där sömnen...

Imorse vaknade jag halv fem, vilket var oerhört korkat eftersom resten av
familjen sov som stockar då. September vaknade inte förrän halv sju efter att ha sovit drygt nio timmar i sträck. Hon är sover verkligen otroligt bra - på natten. På dagarna är det däremot en annan visa. Efter att ha sovit tolv timmar minus matpausen vid halv sju, är det full fart på förmiddagen.
Bild från Google 
När hon sedan har varit vaken i två timmar tar hon alltid en 30 minuter lång powernap. Med så pass mycket betoning på power att hon sedan inte sover längre än 15 minuter i sträck resten av dagen, såvida jag inte tar ut henne i vagnen. Folk påstår överallt att bebisar sover så mycket de behöver, men jag är ganska säker på att hon skulle må bra av att sova åtminstone en längre stund på dagen.
Bild från Google
Jag fortsätter att söka nya kunskaper om bebisar på nätet och jag förundras över hur mycket bra man faktiskt kan hitta på där. Både forskning och forum är intressanta. På ren och skär svenska kan man påstå att jag är en riktig Googlaholic. Jag gillar att det finns så många alternativa svar där, att inte allt är svart eller vitt.
 
Beundrar hursomhelst hur September oftast kan vara så ofattbart pigg och glad med så lite sömn. Ser man tillbaka på hur både jag och Älskling har levt, kan man ana att det ligger i generna.
 
Hoppas ni har en trevlig lördag!
Love,
Carro 

12 kommentarer:

  1. Skönt med sovnätter! Vi sover sådär på nätterna men inga problem på dagarna, men hon enbart ute,kan inte somna inne på t.ex. soffan.
    Google kan vara till hjälp men ibland kan det finnas mycket skräp där också.
    Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant, mycket skräp åxå :-)
      Ja du ser, envisa rackare ;-)

      Radera
  2. Ja så nu så kan vintern komma och jag gå i ide om jag vill. ;) Är väl läge att jag tar tag i det där med jacka snart för annars så lär jag nog få hålla mig inomhus som sagt var haha. Blir lite ben här med, sist fick jag ondare igen så tar det lugn. :P

    Jag bara älskar google jag oxå, man hittar oftast vad man vill där vad det än gäller och får svar på sina frågor. :)

    Hoppas träningen går bra och att du får en fin dag! Kraam!

    SvaraRadera
  3. Hej du,,du får nog känna dig lyckligt lottad som har fått ett barn som mår så bra..Jag har gråväder,men det syns några små blå hål i det gråa..Haé Kram.

    SvaraRadera
  4. Såå skönt för er att eran lilla tjej sover så gott om nätterna. Lillan här hemma har bara sovit en hel natt två gånger sen hon anlände till familjen för fyra månader sedan! :)
    Hoppas att ni får en fin lördagskväll!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är skönt. Hoppas att jag lär mig sova lika bra som henne åxå snart ;-)

      Radera
  5. Låter precis som Ida var när hon var liten... Hon sov knappt på dagarna om vi inte tog långpromenader. Och ibland var hon även vaken då... Lite frustrerande eftersom att jag pluggade då hon var bebis och ville ha tiiiid för studierna på dagarna.

    Hon slutade i princip att sova middag överhuvudtaget (om man inte åkte bild) på våren innan hon skulle fylla ett år - men somnade tidigt på kvällarna och sov hela nätterna...

    Hoppas ni får en mysig söndag.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du ser, det verkar vara precis samma :-)

      Radera
  6. Hon är så OTROLIGT söt, er lilla September och det syns tydligt att hon ärvt dina ögon! Förövrigt har hon det mysigaste namnet jag har hört på ett barn i år.
    Hoppas verkligen hon kommer till ro och kan sova lite mer på dagarna, för din skull om inte annat. Du får förklara för henne att hon växer fortare om hon sover mer annars ;-) Men världen är väl en alldeles för intressant plats just nu när hon kan se och höra ordentligt efter förlossningen :)

    Tusen tack för din kommentar förresten. Förhoppningsvis lättar andningen med tiden, och förhoppningsvis är det inte allt för lång tid kvar! :)

    STOR KRAM! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, du tycker hon har mina ögon? Kanske det, de verkar bli åt det blå hållet i alla fall :-)

      Radera