Besökare

lördag 6 oktober 2012

X-Factor

Igår kollade vi på första veckofinalen på X-Factor. Jag gillar det programmet och imponeras över att man har lagt ner så mycket på själva scenshowerna. Det ser verkligen professionellt och påkostat ut. Mina favoriter av de som är kvar är:
Awa: Hur söt får man vara?
Alexander: Vilken röst!
Benny: Får det där med att sjunga perfekt, att se så oförskämt enkelt ut.
Oskar: Tyckte inte att han förtjänade en plats bland de tolv först, men var utan tvekan gårdagens stora utropstecken då han bjöd på en riktigt bra show.
Malcolm: Otroliga texter som han verkligen levererar bra.
Jag blev väldigt besviken när Lukas åkte ut. Jag tycker att han hade en av de bästa rösterna på bootcamp. Han hade säkerligen vunnit svenska folkets hjärtan, eftersom vi tenderar att rösta fram det som sticker ut från mängden.
Slutligen så tycker jag att juryn är bra. Jag hade inte koll på vem Ison var innan programmet började, men han är verkligen som klipp och skuren för programmet. Orup valde ut extremt dåliga låtar till sina adepter den här veckofinalen. När folket ska rösta är det alltid klokast att ta kända låtar, hur tråkigt det än må vara.
 
Ser ni på X-Factor?
Har ni någon favorit?
Vad tycker ni om juryn?
Love,
Carro 
 
 


11 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Såg inte veckofinalen igår, eftersom att vi käkade sen middag...
    Men har sett programmen innan. Jag gillade Simon mkt (han med hästsvans - som åkte inte blev kvar till finalen).

    Av de som är kvar gillar jag Manda. Tycker att hon är rätt cool - och så Benny och Alexander.

    Ida hejar på Awa och Manda och Anton håller på Malcolm.

    Ha en fin lördag. Själv ska jag på tjejfest med efterföljande utgång i Bollnäs - på Tuppz - en coverband som kör Ebba Grön låtar! Kan bli hur kul som helst!!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha - Ebba Gold heter den gruppen. Blir nog.kul .alltid mycket folk där! Kram

      Radera
  2. Tittar på reprisen precis nu, aldrig sett det förut. Tyckte kvalitén på deltagarna är sådär - inte speciellt unika...eller utmärkande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den mest unika är nog i sådana fall Malcolm. :-) Svårt med musik men jag tycker det är riktigt trevlig underhållning ;-)

      Radera
  3. Ja här har du en som ser allt sånt där =)
    Älskar att se uttagningarna fast man får skratta mer på IDOL.
    En del av mina favvisar åkte vid bootcamp men jag gillar verkligen Awa,Oskar,Benny och han med hatten (är dålig på att komma ihåg namnen så här i början)14-åriga killen. Inte så förtjust i grupperna.Malcolm är ju fantastisk som kan på så kort tid få ihop så bra texter och jag gillar att han rappar på svenska. Har inga särskilda åsikter om juryn men tycker lite extra om Andreas (kanske för hans vackra leende,hihi)
    Ja det var fredagskvällen det och nu är det lördag och då blir det mera sång för jag tittar också på körslaget och där håller jag på Anders Bagge men det är för hans skull (sån är jag,gillar jag körledaren så håller jag på den kören). Jag kan inte bedöma vilken kör som sjunger bäst.
    Kramar/Y

    SvaraRadera
    Svar
    1. Höll åxå på Bagge. Var nästan säkert på att Louise skulle åka ut. Blir nog Bengan eller Putte som vinner nu
      Kram

      Radera
  4. Hej Carro,,nä jag kollar inte på X-Faktor,har aldrig sett ett avsnitt..Om textremsorna,,jag väljer på måfå bland olika texter,men klart jag tar låtar jag gillar,men ofta är det en rad som ligger bra i remsan..Haé Kram.

    SvaraRadera
  5. Jag brukar bara kolla X-factor när bonusdottern är hemma. Hon är helt såld på det, medan vi andra är lite svalt intresserade. :-)
    Men en kul detalj jag lade märke till var att väldigt många av de duktiga kom från Skåne. Gjorde ju mig lite stolt. ;-)
    sv:
    Ja, Barda är GIGANTISKT bland kidsen. Helt otroligt!
    Blev lite mobbad för att jag förlorade mot småbarn, men de hade ju MAGI!!! ;-)
    Nästa avsnitt händer det grejor i kan jag säga. ;-)

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha :-) mot magi är det bara att ge sig ;-)

      Radera
  6. jag missade de i fredags! :P Men annars brukade jag kolla för det mesta! :) Andreas är min favorit i juryn. Och awa, visst är hon för söt! Hoppas att du har det bra! :) Kramis

    SvaraRadera
  7. Sv; Mys och soft :) Allt bra annars? :) KRAM!

    SvaraRadera