Besökare

söndag 7 oktober 2012

En Touch av Sommar

Det är ruskväder ute. Grå himmel och temperaturen kommer enligt prognosen att hålla sig runt sex grader hela dagen. Inte underligt att man saknar värmen. Nu är det tre månader sedan vi lämnade Sverige senast. Det var länge sedan vi höll oss på hemmaplan så länge i sträck, men det går ingen större nöd på oss när vi har en liten sötnos att gulla med, vädermässigt trista dagar som denna.
Hela familjen var på gymmet igår. Det suger till av välmående i maggropen när man kommer in i konditionsrummet och ser fondväggen. Den peppar mig att ta i det lilla extra, medveten om den där underbara känslan att i en sund och vältränad kropp glida i en bikini.
Kanske ta en springtur i strandkanten eller lapa en kall öl i vattenbrynet...
 
I nuläget nöjer jag mig dock med att åka till gymmet,
gå in i konditionsrummet och få åtminstone
en touch av sommar.
Love,
Carro  

17 kommentarer:

  1. HGej Carro,läcker fond att träna till..Ja himlen stod i lågor nästan i går..Jag ska åka en sväng till Uppsala för att gratta sonen i dag..Haé Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man :-) vi åker på kalas till brorsonen i gävle :-)

      Radera
  2. sv: Hehe ja, fast vi gick större delen av vägen c: Hoppas du också får en bra söndag finis!
    kram :)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Verkligen härlig fondvägg! Lite sol och värme vore ju inte helt fel nu...

    Jo, det var Ebba Gold som vi såg, dansade och hoppade till igår! Så joo, liiite seg är man allt. Och trött! Kom "hem" till Kilafors vid 3 och sen vaknade jag vid 8 och kunde inte somna om...

    Så det blir nog en tidig kväll..

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  4. Lite sol och värme vore som sagt inte helt fel. Nu ser jag verkligen fram emot vintern ännu mer. Hellre riktig vinter med snö så det går att göra något än det här regnvädret..

    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen är det ju mysigare och finare ut med snö, men det är ju det där med vinterväglag och halka... Det värsta som finns :-(

      Radera
  5. haha okej, ja alla ska ju ha en blogg nuförtiden :) o ja har bara byggt bloggen åt knut, de e hans pappa som hjälper honom med bloggandet

    SvaraRadera
  6. ja Liam Neeson är grym!! du måste se 2:an ;) den va faktiskt bättre än 1:a tytcker jag.. vad gör du för kul idag?? kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har vi varit på min brorson Tigers 9-årskalas och nu kollar vi på när United spelar Newcastle på läktaren :-)

      Radera
  7. Vilken perfekt fond att ha när man kör spinning! Jag brukar sitta på cykeln och tänka mig till just såna platser..... Hoppas ni haft en fin dag. Här har solen skinit hela dagen :)

    Kram Kina

    SvaraRadera
  8. Ja, shit! Jag LÄNGTAR efter sommaren igen!!!
    sv:
    Både Star Wars och KISS är riktigt bra! Fast på olika sätt. ;-)
    En ny platta? Intressant! :-)
    Hoppas du/ni får en bra början på veckan.

    SvaraRadera
  9. Skulle sitta riktigt bra med lite solsemester, men det får väl vänta tills lilljänta är lite större.
    // ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de får ju liksom inte ut något av att dra iväg till värmen. Kanske när de är runt tre år kan det börja bli lite fascinerade även för dem att byta land och kultur.

      Radera
  10. 14 dagar kvar sen är det sommar i en vecka för mig, hurra för det. Och om 60-nånting dagar blir det sommar i nästan 6 veckor! Sommar vinner över vinter. Helt klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oooh vad härligt! Du gör heeelt rätt som drar från Sverige :)

      Radera