Besökare

måndag 15 oktober 2012

Tajtar till armarna...

 
När jag var gravid trodde jag att jag inte hade lagt på mig nästan någon vätska överhuvudtaget, eftersom jag inte alls kände mig svullen. Det visade sig dock att jag hade gjort det och jag håller nu som bäst på att tajta till kroppen igen. Jag gillar ärmlösa plagg, så just armarna känns särskilt viktiga att träna upp snabbt.
Den absolut bästa triceps-övningen är utan tvekan bardips, enligt min mening. I nuläget får jag inte ta i tillräckligt mycket för att kunna köra den övningen och antagligen är jag inte tillräckligt stark för att ens klara av den nu heller. Favoriten är därför, i nuläget, pushdowns med långa remmar. Jag kör superstrikt och trycker till lite extra i det utsträckta läget.
Min favoritövning för biceps är alternerande hantelcurls. Annars kör jag gärna en stor del av armträningen i cablecrossen. Där kan man enkelt variera övningarna och greppen, vilket attackerar musklerna från olika vinklar.
Linslusen i mig har ännu inte smittat av sig på Älskling...
Jag tränar armar ungefär två dagar i vecka. Oftast blir det två övningar per muskelgrupp och träningspass, alltså fyra övningar i veckan. Jag märker redan nu, efter fyra veckors "smygträning", att det ger bra resultat.
 
Nu är klockan tio över åtta och jag ska köra ett pass afrodans innan lillan vaknar. Senare idag ska jag iväg på ett lunchmöte, men utöver det har vi inga större planer för dagen. Tycker fortfarande att det är ganska skönt så...
 
Hoppas ni får en bra start på veckan!
Love,
Carro  
 
 
 
 
 

19 kommentarer:

  1. Mors,,Oj vad du stretar på på gymet,,duktig tjej..
    Javisst finns det guldboende på många ställen,dom som bor så,ser det ofta inte så som vi andra,(hemmablinda)..Haé Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant, därför är det bra att knäppa kort, få ser man ofta med andra ögon ;-)

      Radera
  2. Ja, jag satt och höll andan själv nästan när jag lyssnade efter om han andades... Tur att det gick bra som sagt var, och hoppas att inte hans kropp tagit skada utav det... :P

    Papsen är mer teknisk än vad mamsen är så han fick ta över... :D Det var stora bokstäver och fel sådqna plus att det fattades några... Men jag förstod vad hon menade i alla fall och det är jue huvudsaken... ;)

    Vi kör mycket lika för armarna märker jag... Här blir det gymet idag igen och jag ska testa en benövning igen och se om jag får ondare eller ej... Kör dock väldigt försiktigt...

    Hoppas att även du får en bra vecka! Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas benen håller för det :-)
      Tack tack

      Radera
  3. Jag skulle vilja se en close-up på ditt öga!

    SvaraRadera
  4. Vad flitiga ni är tidigt på morgonen! Det är ganska skönt med dagar utan större planer, man kan ta det som de kommer eller bara njuta av de små liven :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, förmiddagarna och morgnarna är ju den tiden som är lättast att planera. På eftermiddagarna och kvällarna vet man ju aldrig vad de små tycker är okej ;-)

      Radera
  5. Duktig du är som håller igång!
    Svar: Ja, det var verkligen skönt att få sova ordentligt. Kan tänka mig att det inte finns bättre väckarklockor än så :)

    Tack detsamma! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sova är inte bara skönt, utan viktigt åxå :-)

      Radera
  6. sv; haha, aa kanske :P Jupp det har jag, hoppas du oxå har en bra start på veckan? ;)

    SvaraRadera
  7. ja alltid skönt med yoga :) brukar du träna det?? många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag körde mycket när jag var gravid. ska nog ta upp yogan igen nu. Kör väldigt basic.
      Kram

      Radera
  8. Nu när man är gravid kommer tränings suget! Så typiskt. Kommer inte va i form förrens om massor av månader :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försök att hålla igång så gott det går. Du har stor användning av det både nu, under förlossningen och efteråt. Lovar! :-)

      Radera
  9. Jag håller med dig, smala dips är en grym triceps övning. Själv orkar jag inte köra den då jag har bröst samma dag och övningen blir för tung helt enkelt. Min bas övning för triceps är då skall krascharn med z-stång, där kan man gå på tungt och få bra kontakt.

    Du som är linslus skulle ha en egen youtube kanal, jag är smått beroende av flera tränings youtube kanaler och öppnar du en så kommer jag följa dig :)

    /Niklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Youtube-kanal? Damn, nu har jag missat något igen. Får googla upp vad det är, låter intressant! Ännu ett community antar jag ;)

      Radera
  10. Här är en kanal t e x
    http://m.youtube.com/user/physiquesofgreatness

    Lycka till ;)

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Jag har en frågestund på min blogg just nu, skulle vara roligt om du kunde ställa någon fråga till mig!
    Det kan vara vilken fråga som helst ;)
    Kram

    SvaraRadera