Besökare

torsdag 11 oktober 2012

Starta Eget på G

Nu har jag äntligen fått fingrarna ur XXX och anmält mig till en Starta Eget-kurs. I början av november drar det igång och jag hoppar då på tåget med visionen om att kunna starta upp mitt alldeles egna företag någon gång under första halvan av 2013.
I företaget kommer jag att arbeta vidare med musiken, där jag redan har ett någorlunda etablerat namn på krogarna i en 20 mils radie runt min hemstad.
 
Det kommer bland annat även att omfatta området Träning & Hälsa. Jag tror att det finns en relativt stor efterfrågan i staden där jag bor. Tanken är att jag även ska arbeta via internet, så att man når ett större klientunderlag. 
Jag håller på att arbeta fram ett nytt träningskoncept:
 "4 Weeks to Satisfaction"
som jag hoppas kunna sälja ut till människor som strävar efter att bli mer nöjd med sin hälsa.
Massor av häftiga idéer snurrar i mitt huvud just nu och jag håller som bäst på att strukturera upp allt. Det är spännande och engagerande och faktiskt otroligt skönt att det är min egen grej. Jag kan ta allt i min takt... eller ja... snarare lillans takt. Gillar hursomhelst förutsättningen, där jag själv är den avgörande drivkraften.
 
Nu ska jag fortsätta skissa.
Flitens lampa lyser starkt idag!
Love,
Carro 
 
 

21 kommentarer:

  1. Hej du,,Jag är inte heller någon stor Melissa fan..Denna dag blir nog bra,solen kom nyss fram,skönt+15 nu..
    Låter spännande ,det du har framför dig,,säger lycka till..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Ja det är helt otroligt så snart så julpyntar dom väl oxå... :O Menar julmust och julskum finns sen flera veckor tebax! Nej hjag hade ett par i cammo på mig... dessa har jag hämtat ut idag på min promenix... :P
    Nu har flera kommit fram på gymet men även när jag varit och handlat i mataffärer... Det är som sagt var en salig blandning... ;)

    Spännande! Kanske enklare att ha eget när man har en liten om man även kan jobba hemifrån... Fast det kanske är hon som blir boss hihi...

    Ha en toppendag du med i solen! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det gäller att vara realist. Det här blir ju bara ett sidoprojekt tillatt börja med. Är ju mammaledig från mitt vanliga jobb ett år framåt. Med tanke på att hon är min dotter kommer hon nog vilka gå sin egen väg ;-)

      Radera
  3. Åh vad spännande! Det är grymt att vara egen företagare! Jag älskar det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, du inpirerar :-)
      Kommer dock börja i liten skala, för att se hur det går. Men himla kul är det!

      Radera
  4. sv; åå gud vad jag längtar dit :D Önskar att man kunde spola fram tiden i ungefär 2 år :P
    görs? :)

    SvaraRadera
  5. Hihi eller hur! Älskar smink! :)

    SvaraRadera
  6. hej hej va fin du är!! jag skulle vilja veta vad som motiverar dig för att jag vet att det är inte enkelt att ha koll på allt man äter och så, jag gör en master cleans för att komma i form om du har några tips så skulle vill jag veta.. :) ha det bäst!!

    SvaraRadera
  7. tack fina du! haft en bra dag än så länge?? kramar

    SvaraRadera
  8. Låter väldigt intressant och ambitiöst att starta eget. Lycka till!!
    Ingela

    SvaraRadera
  9. Underbart, Carro! Det kommer ju att passa dig perfekt!

    Lite orolig blir man ju dock.. tänker du inte komma tillbaka till oss? ;)

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer tillbaka Jenny :-) Har ju alltid varit så intresserad av det här och det är ju först nu som jag verkligen har haft tid över till att ta de här steget. Men drar igång i liten och realistisk skala. Skallen är nämligen även fylld av roliga idéer som jag vill genomföra i skolan åxå.
      Då lätt blir ni inte av med mig ;-)

      Radera
  10. Goda idéer! Hoppas du hittar rätt väg i det, det kan te sig som en djungel i början med alla regler och olika företagsformer det finns. Jag går också i företagstankar. :-)
    sv:
    Guldvingen är ju väldigt bekväm och lyxig, men riktig hojkänsla är det nog inte... Som en kompis skrev på Fejjan nyligen: "Vill jag ha en fönsterruta och en stereo så kan jag ju lika gärna ta bilen."
    Jag skulle kunna fylla kommentarsfält efter kommentarsfält med alla positiva saker, känslor och upplevelser med att köra Harley, men jag kan kanske visa det genom en kort beskrivning.
    Min första hoj var en japansk 80-tals glidare. En Kawasaki LTD 1000. En härlig hoj som jag hade några år. När jag sen var tvungen att sälja den så lät en god vän mig låna hans Harley för att hantera min abstinens och efter det finns det bara en hoj... Harley Davidson!!! :-)

    Imorgon börjar helgen! YES!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken härlig entusiasm :-)
      Helgen är som vanligt efterlängtad ;-)

      Radera
  11. Har själv många gånger funderat över att slå mej fri från jobbet där jag inte trivs och ge mej ut på hal is likt Bambi för att sakta men säkert visa mej själv o andra att jag kan!
    Det är härligt att ha ett mål, oavsett vad i livet det gäller.
    All lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med! Mål är väldigt viktiga att ha i livet :)

      Radera
  12. Hej! så spännade saker du har på G..härligt att ta klivet!! våga göra det många drömmer om!lycka till! kram kram Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland måste man våga ta det där klivet, sen kan man ju bestämma själv hur stort klivet ska vara ;)

      Radera
  13. Lycka till med det egna företaget! Sverige behöver mer driftiga människor som du.

    SvaraRadera