Besökare

onsdag 10 oktober 2012

Spirorna ska ha sitt!

Jag har alltid hatat att träna ben.
Det lustiga är att nu när jag inte har kunnat träna ben på länge, börjar jag faktiskt att sakna det. För hur man än vänder och vrider på det, upptar benen nästan hälften av vår kropp. Trots det struntar åtskilliga människor i att träna ben på gymmet. Är inte det lite konstigt?
Många tjejer vill inte träna ben, av rädsla för att få "stora" ben. Vad de då inte vet är att för att bygga stora muskler, måste man även inta ett överskott av kalorier. Man får alltså inte stora ben av att träna dem. Däremot starkare ben och det är sällan någon nackdel.
 
Nu ser jag fram emot de jobbiga benövningarna och träningsvärken from hell.
Särskilt utfallen längtar jag efter - världens bästa rumpträning som man lyxigt nog även kan köra hemma om man inte gillar att gå till gymmet. Tyvärr måste jag vänta ytterligare minst en månad innan jag kan börja träna ben igen.Tills dess får de sitt genom afrodansen, crosstrainern och barnvagnspromenaderna.
 
...och apropå det ska jag väcka lillan nu. Vi har en barnvagnsdate på gång...
 
Ha en fin dag!
Love,
Carro 

14 kommentarer:

  1. Har ett par rosa som är kompressionstights i samma modell som är perfekt att köra ben i. Kallar dom för mina benbyxor. Skitsköna!! :)
    Min tonfiskröra är det så mycket i så att du känner inte utav någon tonfisksmak. Jag har nämligen väldigt svårt för just fisksmak. :P

    Saknar oxå benträningen nu när jag inte jag kunnat köra på grund utav ischiasen. Innan så gillade jag det inte men gjorde det jue ändå. Brukar säga till dom tjejer som inte kör ben för att dom tror dom ska blir stora: varför kör du då mage typ varje dag, är du inte rädd att den ska bli stor oxå då då. ;)

    Hoppas att du har en lika soliga dag som jag har! Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fasen vad smart med magrepliken! Snor den ;-)

      Radera
  2. Ja, de där människorna med uppumpade överkroppar och pinnsmala ben ser komiska ut. Som seriefigurer. ;-)
    sv:
    Jag älskar att skriva så det är egentligen inga problem att få ner idéerna, men ibland finns inte energin efter en arbetsdag helt enkelt. Tyvärr! :-/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som seriefigurer B-)
      Älskar åxå att skriva, men har nog inte ron att sätta mig ned och göra det så ofta ;-)

      Radera
  3. bra övning! :)

    kolla gärna in min blogg om bla. mode! puss

    SvaraRadera
  4. Har träningsverk efter att jag gjorde utfallsteg i måndags, lite jobbigt men ändå skönt att känna att det ger något av träningen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, träningsvärk är dem bästa värken ;-)

      Radera
  5. Eller så gör man som jag och undviker gym helt och hållet. Jag får den träning jag behöver av promenader och stretch. Fast det är jäkligt snyggt med välsvarvade ben!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men du kör ju yoga, det tar ju jättemycket på benen ;-)

      Radera
  6. Jag iof av den åsikten att man kan bygga muskler med ett underskott av kalorier med. Kontentan av detta är att man kan gå ner i vikt samtidigt som man bygger muskler. Dvs ligger man på ca 2-300 kalorier för lite per dag och tränar tungt kommer man bygga... Enda gränsen är när fettreserven tar slut ;)

    Kötta benen nu!
    /Cliff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är klart att det går, men då måste man ju vara väldigt noga med att få i sig stora mängder protein i förhållande till kolhydrater och fett.
      I will :-)

      Radera