Besökare

torsdag 4 oktober 2012

Shäjpar Upp med Afrodans

Imorse körde jag ett pass afrodans. Det var första gången på två månader och det var otroligt härligt.
 
Jag började försiktigt för att se hur kroppen reagerade, men kunde ganska snabbt köra på (nästan) som vanligt. Istället för att hoppa, kör jag sträckningar och det går precis lika bra.
Jag började ju med afron på en träningsresa till Portugal i början av mars. Då blev det sju pass på sju dagar, så att jag hann lära mig alla moves riktigt. Jag har kört passen kontinuerligt sedan dess och kompletterat med egna moves, samt hittat massor av bra inspiration på youtube.
Idag blev det 40 minuters träning med en medelpuls på 150, ett riktigt bra pass med andra ord. Förutom att det är ett bra konditionspass, involverar man hela kroppen med extra fokus på ben, rumpa och bål. Jag har gjort ordning en särskild låtlista på Spotify med bra uppvärmningslåtar och härligt energiboostande öslåtar.
 
Afrodans:
Är roligt
Ger bra kondition.
Tränar musklerna från olika vinklar
Kan med lätthet utföras i hemmet
 
Är man nyfiken på afrodans kan man antingen leta upp en träningsklass eller låta sig inspireras av träningsvideos på youtube. Sen är det bara att...
...Shake Your Ass!!! 
 
Love,
Carro 
 
 
 
 

 

12 kommentarer:

  1. Ja du,,alla dessa "någonsdagar" lite svårt att hålla reda på dom,men det räcker väl med dom som man berörs av...Magnus gillar jag tillsammans med Jessica..Körbergs pipa ger ju rysningar och ståpäls..Haé Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, går inte att hålla koll på alla. Hjärtat bestämmer nog vad som är värt att komma ihåg ;-)

      Radera
  2. Nog för att Septembers blovande gudmor är vacker.

    Men du är verkligen oförskämt vacker! Speciellt med tanke på att din dotter bara är en månad och du har betydligt snyggare och vältränad kropp än de flesta någonsin kan drömma om!

    Så nu måste jag nästan hem och testa att dansa lite också. Passar nog perfekt ikväll då det hinner bli mörkt innan jag är hemma så inte så kul att ut och åka rullskidor då..:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack snälla du <3
      Tycker jag absolut du ska göra, hem och dansa med dig ;-)

      Radera
  3. Ja, jag är banne mig en baroholic... Och det lär nog bli en hel del utav den vara i helgen kan jag tänka mig... Man lever på det i kassan när man inte kommer iväg och få sig mat... Så mycket tittande på tävlingen blir det tyvärr inte... Men ska bli otroligt kul att få träffa alla vänner igen... :)

    Kul att du gillar det... försöker som sagt var ha en blndning mellan träning, nyttig mat, nyheter jag hittar och allt möjligt svammel med ord... och bilder...

    Det skulle vara jag det med mina två högerfötter... ;) Tror jag håller mig till skrotet på gymet... lyckas jue till och med att slå mig där jue haha...

    Ha en toppendag!!

    SvaraRadera
  4. Hehe :-) men dansar du kan du inte dansas under några vikter i alla fall ;-)

    SvaraRadera
  5. sv: Jag vet. Man kan liksom inte rädda hela världen. Men man kan ju tänka på att inte själv bli arg på såna människor. Det är svårt men jag tror det går.

    SvaraRadera
  6. Låter som ett perfekt sätt att träna!

    Ida har Just Dance på Nintendo Wii - riktigt skoj det också! Och svettig blir man om man följer alla moves!

    Kramen jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Jenny! Då måste vi ha en Just Dance-kväll någon gång! Har aldrig provat, men det låter himla kul :-)

      Radera
  7. låter bra.. då mår huden som bäst! vad har du gjort för kul idag?? kramar

    SvaraRadera
  8. Det låter verkligen som en kul och ganska lagom träningsform.
    Inga tunga belastningar utan bara svettigt kul. Maria har också använt sig av det ett tag. :-)
    sv:
    Ja, den här dagen var LITE mindre stökig. :-/
    Imorgon börjar helgen, EFTERLÄNGTAD!!! :-D

    Önskar dig/er ett bra slut på veckan!

    SvaraRadera
  9. Shit vilken god form du är i redan! Afro är ljuvligt! Saknar det på gymmet men varför inte köra själv! Tror bara att mina tonåringar döööör då haha!

    SvaraRadera