Besökare

onsdag 3 oktober 2012

En Månad

Jag kommer aldrig att glömma måndagen den 3 september 10.35. Det var då vår lilla skatt föddes. Jag minns att direkt efter att hon hade kommit ut, så blundade jag några sekunder. Tusen ostrukturerade tankar hann snurra runt i huvudet och jag visste att när jag öppnade ögonen skulle livet vara förändrat för all framtid.
Jag visste att från det ögonblicket,
skulle livet få en ny mening.
Nu har det alltså gått en månad och jag njuter av tillvaron. Dagarna rusar förbi oerhört snabbt. På något vis känns det som om bandet mellan oss blir starkare för varje vecka som går.
Svägerskan och min bror
Vi har bokat in Septembers dop sista lördagen i november. I och med det har vi även frågat och fått ett "ja" från hon som kommer att bli Septembers gudmor. Vi ville ha en godhjärtad person som vi även tycker är en föredömlig mamma, så det kändes ganska självklart att vi skulle fråga brorsans fru.
 
Önskar er alla en fin onsdag!
Love,
Carro     
 
 

26 kommentarer:

  1. Vilka varma rader, som tvåbarnsmor kan jag bara hålla med dej. Livet förändras, men till det bättre..... Visst, fine, jag erkänner, när barnen bråkar o beter sej (dom är 8 o 11 år...) så undrar jag... Men det går snabbt över, sen vill man bara krama sönder dom o pussa på dom små liven som lite rart med ett "men mamma" torkar bort det.... Ta vara på varje dag, det vet jag att du gör. Tt för grattishälsningen! Kram LC Ps. läcker body, en mkt fin gest! Ds

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, tar vara på dem :-)
      Men endast er barn kommer vi åtminstone att slippa syskonbråk, även om det självklart finns många positiva aspekter med syskon. Själv tycker jag att det var otroligt underbart att ha en bror :-)

      Radera
  2. Då tänker vi exakt likadant när vi är ute och reser charter. Strand & party! Annat är det på mina långresor - i december drar jag till Indien och backpackar till slutet av januari.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp :-) själv är jag nog för lat och bekväm för att backpacka. När jag väl har varit ledig, har jag liksom viljat gå all in ;-)

      Radera
  3. Grattis på en månadsdagen September!

    SvaraRadera
  4. Löpsedlarna vränger jue alltid till det oxå för att blaskan ska få sälja... Programmet i sig var väldigt intressant... Och det finns lika många åsikter som tränande som du säger... och forskare... ;) Själv så kör jag runt 45 minuter på gymet... det är lagomt för mig... Promenixen är jue ungefär lika lång den så 1,5 timme på en dag då... Fast man kan se dom på gymet som står på cardimaskiner när man kommer och dom står där fortfarande när man går... Men tänk vad tråkigt det vore om vi alla vore lika... :)

    Tiden går verkligen fort! Det måste vara en härlig känsla... nåt man inte förstår förrens att man är mamma skulle jag tro...

    Ha en toppendag! Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, visst är det tur att inte alla är lika ;-)
      Snabbt som sjutton går den, tiden ;-)

      Radera
  5. Är det inte otroligt hur snabbt spädbarnstiden går?! Bara att fortsätta njuta så länge man kan :)

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Oj, har det gått en månad redan?
    Grattis, grattis!

    Att bli mamma är det största man kan vara med om. Man tror att man vet vad kärlek är - men när man får barn så förstår man att man inte har haft en susning innan!

    Njut av tillvaron!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det en otrolig kärlek, den man har till sitt barn. Men kärleken till maken är faktiskt lika otrolig. Kom ju som en aha!-upplevelse det åxå. Först när jag träffade honom insåg jag vad kärlek egentligen var...

      Radera
  7. Absolut!.Njuta till fullo :-)

    SvaraRadera
  8. Hehe aaah men swedbank har ju inte ens min mailadress så.. XD Ja det e sjukt vad folk kan roa sig med eller hur? =) Måste ju finnas så mkt vettigare saker att göra än att förstöra för andra. :) Ja FB skulle jag nog inte klara mig utan idag. BEROENDE jaaa.. :) Låter härligt, önskar jag kunde sjunga med haha eller aaah jag kanske kan inte gett det en chans.. ^^, Lyssnade på dig häromdan, grym röst har du. Massa kramar fina

    SvaraRadera
  9. Sant, vissa förstår dock inte det, art det finns vettigare saker att göra ;-) men tack snälla <3 Alla kan väl sjunga, sen hur det låter är ju en annan femma ;-)

    SvaraRadera
  10. aaw tack:D glad du tycker det.

    Om det känns att banden blir starkare med tiden är det nog så också:)

    SvaraRadera
  11. hej goding :) allt är fint här också :) har du fått en bra start på dagen??? kramar

    SvaraRadera
  12. Ja precis, :) tänkte fota ikväll. Hoppas vi får till nån bra bild! :) Tac kdesamma! Kommer ni på söndag förresten? :) kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande! Jo, vi kommer, men bara en snabbis.

      Radera
  13. Grattis till lilla septembers första månad i livet! vad fint du skrivit om er lycka ♥ ha en fin fortsättning på veckan kram kram Jessica

    SvaraRadera
  14. Tänk vad tiden går fort!

    Riktigt vacker gudmor er dotter kommer få i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vacker både på insidan och utsidan :-)

      Radera
  15. STORT grattis till lilla tösen!!!
    ...och till er såklart... :-D
    sv:
    Ja, dygnsrytmen ändras ju rätt ordentligt när de små liven kommer in i livet. ;-)
    Men nu är ju mina söner så stora att de har samma, eller till och med "värre" dygnsrytm än jag. :-)

    YES!!! Nu är helgen nära!!! :-)
    Ha en fortsatt bra vecka!

    SvaraRadera
  16. Det lustiga är att hon kör tider som de flesta skulle älska. Just nu sommar hon vid halv tolv och stockar, med snabba matpauser, till 10 morgonen efter. Jag skulle dock, som sagt, föredra om det sköts 2 timmar bakåt ;-)

    SvaraRadera
  17. Mors,,Ja Grattis hela familjen,,blir säkert fint med din brors fru som gudmor..Björn Skifs,där är jag på samma lina som du,absolut en av våra bästa och mångsidigaste artister..Haé Kram.

    SvaraRadera
  18. Härliga tider! :D
    Sv: Nej ngt Lidingölopp blev det inte. Skallerormen har fått ett namn: PNEUMONIA... EUPHORIA hade varit roligare!

    SvaraRadera
  19. åhh vilka fina bilder! :D Tiden går så fort!:) Kramis

    SvaraRadera