Besökare

tisdag 2 oktober 2012

I Can Get No Satisfaction

Alla nyfödda i Söderhamn får en sådan här body. Jag tycker att det är en trevlig gest och med tanke på klädförbrukningen här hemma, kan man aldrig få en body för mycket.
Såhär nöjd var lillan
Jag gillar de positiva tankegångarna bakom Septembers nya kreation. Att trycka kläder med stadens namn, tyder väl på en önskan om lokalpatriotism och det kan ju staden faktiskt behöva. Nytt blod, nya idéer och massor av drivkraft. Entreprenöriella tankegångar. Som gubben Vallström uttryckte det i en bok förra året:
"Att gå från bruksmentalitet till ta-sig-församhet är mycket viktigt".
 Tidigare kom mycket serverat på silverfat. Man slutade gymnasiet och började jobba innan man ens hann bokstavera ordet "arbetslös". Dagens samhälle kräver mycket mer än så. Det konstiga ordet "ta-sig-församhet" har blivit ett nyckelord förknippat att lyckas i livet.
På 60-talet var det coolt när Rolling Stones inte kunde tillfredsställelse,
 idag är sådana tankegångar helt ute.
Idag är det upp till oss själva att skapa vår egen tillfredsställelse.
 Jag har dragit några strån till min stacke den här morgonen. Jag har kollat upp olika Starta-Eget-Kurser, kontaktat Paulùns kostrådgivarutbildning och beställt information om en ny PT-utbildning.
Jag väntar inte på silverfaten. Idag är jag coolare än Mick Jagger, för...
 
...I Can Create Satisfaction!!!
Love,
Carro 
 
 
 

11 kommentarer:

  1. Men guuuuu så söt hon är!!!!
    Och du är såå klok Carro =)
    Kram på er alla //Y

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, hon är det. klok? Ibland så ;-)

      Radera
  2. Mors,,ha en bra dag du med,,klart det blir fler textremsor,,en ny ligger ute nu..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Nej ingen fara och blev mest full i skratt själv... Rullade ner den på nacke/axlar så lyfte en kille utav det... Det roliga är att vi innan precis hade pratat om skador... Flera utav oss har problem med axlarna... :P
    Ja man känner jue sin egen kropp bäst... och det är otroligt hur fort den egentligen återhämtar sig... :O Men vad olika från person till person... är nog mycket på gener men även utgångsläget innan man blev gravid oxå tror jag...

    Ja det gäller att ta för sig och tror att du kommer att fixa det där galant... Undrar hur det ser ut ännu längre i framtiden när lillan blir stor... Ganska spännande faktiskt... :)

    Ha en toppendag du med! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror faktiskt inte så mycket på gener, däremot vanor ;-)
      Både spännande och lite skrämmande ;-)
      Tack detsamma!

      Radera
  4. Sv: Haha, jaa... Jag är en sucker for love! Han behandlar mig som en prinsessa också.. Mysig kille det där. ;)

    Vilken härlig text och vilken peppning det gav mig! Tack! :D

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt charmtroll!
    Och det bästa är att de blir bara sötare och roligare hela tiden!!

    Spännande med dina entreprenöriella idéer! Man ska inte ligga på latsidan bara för att man är hemma och är mammaledig ;)

    Kom ihåg att ta det lugnt någongång emellanåt också!!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kanske är så :-)
      Tar det faktiskt lugnt nu, men kan ju vara bra att gula upp tiden med något när vi går in på mer strikta rutiner ;-)

      Radera
  6. So, you get your own satisfaction! :-)
    Ja tiderna har verkligen ändrats. Mina 2 äldsta söner är nya ute i arbetslivet och det är inte många likheter med hur det var när jag var ny i arbetslivet. Men skillnaderna är både positiva och negativa. Med den egna förmågan kan du göra rätt mycket mer idag än då.
    Söt body, på söta September förresten! :-)
    sv:
    Ja, ibland får jag ordning på tankarna. ;-)
    Maria tackar och visst är hon vacker, min hustru.
    Ja, det är verkligen gött att joba med rätt personer. Riktigt gött!

    Ha en fortsatt bra vecka, och månad. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, det finns helt klart positiva sidor åxå. Sky's the limit idag :-)

      Radera