Besökare

tisdag 23 oktober 2012

Etta på Besiktningen

28 augusti 2012
 
September har ju klarat alla besiktningar väldigt bra hittills. Idag var det min tur. Jag återhämtade mig snabbt efter förlossningen och eftersom det inte spruckit något, kändes det nästan onödigt att gå på efterkollen.
Hur tror ni att det gick då?
Lika oväntat som när jag blev sjukskriven den 20 augusti på grund av högt blodtryck, lika oväntat var nu det höga trycket tillbaka igen. När vi skrevs ut från BB var trycket helt normalt, så därför slutade jag med de dagliga kontrollerna. Dags att ta upp dem igen. Damn, Bloody Damn.
 
Ja ja... Nu när September har kommit till världen, är jag i alla fall inte oroad. Det finns ju mediciner att få om det inte ser bättre ut på återkollen.
Tycker dock att det är lite orättvist, eftersom jag känner mig som Hälsan Själv.
 
Love,
Carro 


27 kommentarer:

  1. Men vad tjatigt!! Hoppas det höga blodtrycket lugnar sig!! Ha en fin dag o njut av solen :)
    Ingela

    SvaraRadera
  2. Hej du..Taskigt att ditt blodtryck ska jävlas,,hoppas det återgår till normalt värde fort nog...Oki,nu har jag pekat ut den unga gubben på bilden...Haé Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, tjatigt värre. Kul, kollar in direkt!

      Radera
  3. Sv: tack hoppas du får en fin tisdag också :)

    SvaraRadera
  4. Ja, tyckte dom var hur söta som helst :}
    det får bli ett väldig tidigt dop i sånna fall, annars så får vi hoppas på en liten bebis :} Tack så jättemycket, & detsamma! Kram

    SvaraRadera
  5. Du har tid på dig eftersom att den inte släpps förrens i december på Fitnessfestivalen. Ja nu får du äta för två kan man säga medans du ammar. Nästan så att jag skulle behöva det oxå som jag äter haha. Även om jag äter nyttigt så kan det blir för mycket utav det goda. Nu är det dock trappträning som gäller idag. :P

    Hoppas att det bara var tillfälligt som det spökade för dig. Är det väldigt högt på dig?!

    Ha nu en bra dag! Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det tycks kräva ännu mer energi nu, än när hon växte i magen :-) Var ju sjukskriven för det två veckor före förlossningen, så det finns väl en liten risk för att det inte var tillfälligt. Men vi hoppas på det :-)

      Radera
  6. Vad segt att det kommit tillbaka. Vad tror de att det beror på? Hoppas du fick godkänt på kontrollerna i övrigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kan inte riktigt säga... Det brukar ju vara relaterat till stress, men nu går jag ju"bara"hemma... Annars gick kontrollerna galant :-) Får börja springa om jag vill till och med :-) (men väntar nog lite ändå...)

      Radera
  7. Nej men rackarns! Det var väl inge bra... Hoppas att det ger sig.

    Du ser ju verkligen helt fantastisk ut för att vara nybliven mamma. Tror aldrig jag har sett ngn som är så fräsch med en så liten bebis..

    Kraaamen!

    SvaraRadera
  8. sv: ja det hade vi och ja det har jag haft :)

    SvaraRadera
  9. Va jobbigt med blodtrycksproblem. Hoppas det går över snart!

    SvaraRadera
  10. Rackarns vilken otur och som sagt du motionerar ju och är hälsan själv så där kan du ju inte ändra något. Hoppas det går ner till nästa koll. Ha det gott!

    Kram Kina

    SvaraRadera
  11. Så tråkigt med blodtrycket! Likadant för mig, var högt i slutet men ok direkt efter förlossningen men idag på efterkontrollen var det högt igen.. Så segt!

    Tack så mycket! Alltid kul att det man gör uppskattas :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm... Visst är det lite mystiskt... Mem på något sätt skönt att höra att det är fler som varit med om det. Håller tummarna för oss :-)

      Radera
  12. Hoppas det varken är allvarligt eller långvarigt, men håll koll.
    Lycka till! :-)
    sv:
    Hahaha Kan du tänka dig, jag fick in ett TUR i dagens inlägg också. ;-)

    Dagen var inte mycket lugnare idag, men lite. Men å andra sidan var den väldigt lååång. Puh!

    Hoppas du får en bra onsdag! :-)

    SvaraRadera
  13. ojdå, hoppas det blir bättre!!

    svar: man tackar! :)

    SvaraRadera
  14. låter härligt :) vad ska du göra för kul imorgon då?? kramar

    SvaraRadera
  15. Gravidbilder är så vackra! Hoppas att blodtrycket går ner snart! <3

    SvaraRadera