Besökare

torsdag 25 oktober 2012

Comeback i Joggingskorna

När jag var på efterkollen, fick jag grönt ljus för att börja springa igen. Jag hade tänkt vänta ytterligare några veckor med det, men igår morse kände jag mig på så himla bra humör att jag bara måste prova att jogga lite när jag var ute med barnvagnen. De första fem minuterna blev tio. Tio blev tjugo och innan jag visste ordet av hade jag joggat fem kilometer med barnvagnen.
Senast jag sprang var i mars när jag var i Monte Gordo. Jag började dagarna där med en timmes yoga och 40 minuters jogg vid vattenbrynet. Dag fem av sju började plötsligt fogarna att strula och efter det klarade kroppen inte av någon mer löpning. Däremot höll jag igång konditionen någorlunda med crosstrainer, afrodans och powerwalks ända fram till förlossningen. Det var en underbar känsla att kunna jogga igen och jag förvånades över att det gick så pass bra att springa med vagn.
När jag var i Portugal träffade jag förresten Rune Larsson. Med honom i åtanke var dock min joggingpremiär ingen större bedrift. Förra året sprang han och Susanne Johansson också med barnvagn. Från Monte Gordo i södra Portugal till Sverige.
Jag får skavskår bara av att tänka på deras äventyr...
 
Förutom att jogging är bra för konditionen, är det även mumma för ben och bål. Jag börjar faktiskt längta efter en riktigt vältränad mage. Men men.. skynda långsamt är visst den bästa medicinen just nu.
 
Love,
Carro 
 

17 kommentarer:

  1. Åh vad avis jag blev nu!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstod nästan det, men tänk vad bra - kunna springa efter 7 veckor. Hade jag aldrig trott :-D

      Radera
  2. Tack så jättemycket! :}
    Ja, det har jag lovat mig själv att komma ihåg.


    Detsamma :}
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det är jue cirkus en hundra kalorier på en matsked. Försöker att hålla det bara till mina experiment men det är svårt. ;) Nu är äntligen solen här igen och för att stanna under dagen hoppas jag. På nollan ute så den får gärna värma upp lite. :P Du värmer upp med en jogg istället du. Helt otroligt efter så kort tid. :) Ha nu en toppendag du med! Kraam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, lite otroligt är det allt :-)
      Kram

      Radera
  4. Hej Carro,,skönt att du kommit igång med din joggning..Ja dom har en tuff speltid framför sig...Jag brukar få inbjudan av Micke när dom är på Gävle Konserthus,lär nog bli så även i år,tror jag..Haé Kram.

    SvaraRadera
  5. Låter härligt att kunna börja jogga igen! :)

    SvaraRadera
  6. Va skönt att du kan springa igen!!!!!!!!

    SvaraRadera
  7. Ja, ta det i lagom takt. Men det låter som du har full koll på läget. :-)
    Jogga från Portugal till Sverige??? Shit!!! :-O Imponerande!!!
    sv:
    Ja, vi var hos polisen idag och det lät lovande, men vi får se hur det går.
    Nu har semestern börjat och jag NJUTER!!!! :-D
    Ha en bra avslutning på veckan! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt! Hoppas det löser sig till det bästa :-)

      Radera
  8. Så skönt att vara igång igen! :) Jag kör nog mina PW´s ett tag till.

    Tack! Det var uppdelat i 3 + 3 + 6 km så då var det ganska lätt att få ihop de :) Kände mig så nöjd igår!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, man måste ju känna sig för. Det är ju oerhört individuellt.
      Grymt bra promenerat tycker jag :-)

      Radera
  9. Vältränad mage... Ja, du Carro - din mage är LÅÅÅNGT mkt mer tränad än vad min är - trots att det är snart 9 år sedan jag fick Anton :)

    Men, det är självförvållat för min del. För mkt gosaker och för lite träning, helt enkelt!!

    Snart kommer du att vara helt i form om jag känner dig rätt!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ;-)
      Men det är ju trevligt med godsaker åxå ;-) Jo då, snart så... men vill inte köra så hårt, så att amningen blir lidande.
      Kram

      Radera