Besökare

fredag 26 oktober 2012

Länge Leve Rutiner

Vi har nu kommit in i något som jag tror att man kan falla för rutiner här hemma och det gör vår vardag här hemma ganska enkel. Exempelvis var det nu ett tag sedan September hade en sådan där lång vakenperiod, som hon ofta hade på dagarna förut.  
Vi leker väldigt mycket när hon är vaken. Hon gillar babygymmet och babysitter med vibrator väldigt mycket. På Spotify har vi gjort ordning en spellista med barnsånger, som vi lyssnar på, sjunger med och självklart dansar till. Jag tycker att texterna är otroligt konstiga på de där sångerna, till exempel att fru Lovisa steker glass?! Därför har jag lagt in lite vanlig musik också. Kalle Moraeus "Underbar" spelas väldigt flitigt. Det är en glad sång med härlig melodi som både jag och September blir väldigt glada av.
September blir ganska trött av att leka mycket, så  hon har nu börjat lägga sig tidigare på kvällarna. Den här veckan tog hon nappen för första gången, så nu har vi kunnat lägga henne i vaggan utan större problem trots att hon är vaken. När hon har somnat in djupt släpper hon nappen och sover utan, oerhört praktiskt. Igår la vi henne redan halv nio och hon sov ända till halv fem, för att då käka och sedan sova vidare till kvart över åtta.
 
Nu är det full fart här hemma och spratteldockan ligger och skrattar/skriker åt alla spöken i sitt mumingym. Om en halvtime ska vi ut med vagnen. Det är minusgrader och årets första snö har kommit. Lite väl tidigt för min smak.
 
Ha en härlig fredag!
Love,
Carro 
 


17 kommentarer:

  1. Hej! vad ni är fina ♥ lilla S ser bedårande ut o verkar nöjd till den milda grad..hoppas bara att ditt blodtryck rättar till sig!men som sagt det finns ju medeciner som tur är..Trevlig helg ♥ kram från Jessica

    SvaraRadera
  2. Jo, det tycks vara en nöjd tjej :) Det ordnar sig nog med trycket, på något sätt :-)
    Tack detsamma!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vet jue aldrig när jag får dessa nyheter, en del utav dom är inte ute på marknaden än. Sen så blir det naturligtvis nyttigt godis jag ska försöka att trolla fram så frågan är om jag inte blir för sen med det istället. :D
    På nollan ute nu för solen skiner, och ingen snö som väl är. Gillar inte när halkan kommer! :P
    Jag kanske ska plocka ihop Färjestads färger. Tur att dom inte kör med lila längre för då så hade jag fått problem. ;)

    På översta bilden är hon väldigt lik papsen om jag inte ser fel. Liknar hon någon utav er när ni var små annnars?! :)

    Ha en toppendag och kraam!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ägt många son säger att hon är lik sin far, jag kan dock bara se det på munnen. Som barn är det nog pappan som hon är mest lik åxå :-)
      Kram

      Radera
  4. Hej du,,Jag lovar Blinier är jättegott,jag åt det i Helsingfors för rätt många år sen,,med en Smetanasås och löjrom,,mums..
    Det kom några snökorn även här i går em,liknade pärlsocker,borta nu.Ja man spar ju ca 450 spänn,,när man hamnar på gästlistan..
    Haé Bra Kram.

    SvaraRadera
  5. Vatt har du bestält de personliga skalet?

    SvaraRadera
  6. Tittar in och önskar dig en fin fredag :)
    Något speciellt inplanerat för helgen?

    SvaraRadera
  7. Trevligt :-)
    Har faktiskt en del planerat. Ikväll kommer mamma och pappa på middag, imorgon ikväll ska jag iväg och spela och på söndag är det Premier League hela dagen :-)

    SvaraRadera
  8. Himla söt liten tös det där. :-)
    Det är en kul period när babytiden börjar bli aktiv på riktigt, när de börjar upptäcka saker omkring sig och sina egna förmågor.
    Hos er snöar det och här hemma körde jag hoj idag, men det kändes nästan som det kanske var årets sista tur... Hmmm, aldrig kul när säsongen tar slut...
    sv:
    Ja, riktigt skönt är det att vara ledig och laddning av batterierna pågår för fullt! :-)

    Ha en riktigt bra helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otroligt hur vädret kan skifta. Hade fördragit ditt ;-)

      Radera
  9. Så skönt när man känner att man kommer in i lite rutiner. De senaste dagarna har haft ganska lika mattider och det känna jättebra :)

    Amanda är 11 veckor på söndag. Hur gammal är din tjej?

    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är 8 veckor på måndag :-)
      Tack detsamma,
      Kram

      Radera
  10. Härligt, Carro! Det låter som om ni fått en "mönsterunge"!

    Ha en trevlig fredag kväll.

    Kramen

    SvaraRadera