Besökare

onsdag 19 september 2012

Piercing & Dolphins

18 sep 2012
För två månader sedan var jag tvungen att ta ut min navelpiercing, eftersom min navel försvann. Eller försvann gjorde den väl inte, men istället för att vara en inbuktning i magen, blev det en utbuktning. Som jag INTE gillade det. Att magen växte och blev otymplig kändes naturligt, men den där naveln irriterade jag mig på varje gång jag kollade i spegeln.
Nu är naveln tillbaka i sin gamla goda form och igår kunde jag sätta i piercingen igen. Valde den här delfinpiercingen, som brukar inbringa tur. Jag tror inte jag skrivit om det, men jag är väldigt förtjust i delfiner. 2007 var jag i Egypten för första gången med två kompisar och då delfinsnorklade jag i Röda Havet för första gången.
På den tiden ägde jag ingen undervattenskamera, så jag och mitt resesällskap Elin hyrde en kamera som vi fottade med. Tänk er själva:
Sätta sig på en båt, åka två timmar rakt ut på havet, hoppa i och det kommer 9 vilda delfiner simmande runt din fötter. Bokstavligen.
 Först kom hjärtklappningen, men sedan en känsla av lugn och harmoni. Att höra delfintjattret under ytan är väldigt rogivande.
Ser de inte helt oförargliga ut?
Jag har tyvärr dålig koll på vart orginalbilderna är, så de här korten har jag tagit med min mobil på papperskorten från resan.
Det här mästerliga kortet lyckades Elin ta. Precis som bilden visar, var det som om delfinerna showade för oss.
Inga inhängnader, utan i det fria, mitt ute på Röda Havet.
 
Att delfinsnorkla är något alla borde testa på någon gång i livet och jag känner inte till något vatten som är så delfinsäkert som det utanför Hurghada. Jag har varit ute på 8 turer och simmat med delfiner alla gånger.
Love,
Carro 

10 kommentarer:

  1. Jag tog ut min piercing ganska tidigt då naveln bukta ut så tror inte ens att jag kan få tillbaka ett smycke... hade det inte vuxit igen åt dig? Häftigt att simma bland delfiner :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, hållet är helt läkt sedan länge så det händer inget med det. Förstagången jag piercade naveln, växte dock hållet bort efter ett halvår :-\

      Radera
  2. Åhhh vad underbart!
    Vi var på Kolmården i somras (första gången för mig)och då var vi ju på delfinariet och det var helt fantastiskt. Jag blev alldeles tårögd av dessa intelligenta djur, det var sååå himla bra.
    Vissligen är dom dresserade men ändå....
    Lyllo dig som simmat med dom =)
    kram/Y

    SvaraRadera
  3. Vad coolt, det där hade jag definitivt velat testa!

    SvaraRadera
  4. Jag är inte bara lite avundsjuk för att du har gjort det här! Kuul :)

    SV: Bra att det gav något som helst resultat. Det ska bli kul att se!

    SvaraRadera
  5. själv har jag oxå alltid gillat delfiner! :) När jag var liten ville jag bli delfinskötare och sen gjorde jag arbeten om delfiner i skolan kommer jag ihåg! :P haha Kram

    SvaraRadera
  6. ja dom är så goa
    här är det toppen precis stäädat klart.
    Hoppas ni har en fin kväll
    kraaam

    SvaraRadera
  7. Verkar helt underbart! Något att satsa på till mina resplaner för nästa år kanske..:)

    Återigen helt osannolikt att du nyss fött barn. Din mage skulle många gå långt för att få! Utan att ha fött barn!!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  8. WOW!! Fantastiskt vackert!

    sv: HAHAHAHAHAH!! Å fy sketen vilken jobbig backe du hade med att göra förr :P

    SvaraRadera