Besökare

torsdag 20 september 2012

Cyberspäjs - På gott och ont

Hela den här internetgrejen är allt bra fantastisk. Ta bara alla communities där folk interagerar, delar med sig och tar del av andras vardag. För att inte tala om bloggvärlden - Me Like A Lot. Förutom att jag gillar att skriva, blir det ju som en liten dagbok, där man kan gå tillbaka och kolla på inlägg och bilder. Det är även väldigt roligt att följa andras bloggar, man hittar ju sina favoriter. Personligen gillar jag bloggar med bilder, men inriktningarna skiljer sig mycket åt: Träning & Hälsa, Foto, Inredning, Mode, Humor med mera.
Hos mig blir det väldigt mycket familj just nu och även en hel del träning. Eftersom jag är mammaledig blir det för närvarande inte så mycket musik, men det kommer jag naturligtvis att plocka upp när jag ska ut på scenerna igen. Bloggen är ganska personlig och jag tror att människor som känner mig, tycker att det jag skriver speglar mig och mitt liv väldigt bra.
I min cyberspäjsvärld fascineras jag över att det är så pass trevlig atmosfär. Bland mina facebook- och bloggvänner är man generösa med komplimanger och påhejningar. Trots att det "bara" är cyberspäjs, är det uppmuntrande och trevligt.
Däremot finns det ju undantag, särskilt i bloggvärlden. Folk som skriver in otrevliga, idiotiska och patetiska kommentarer - självklart anonymt. Naturligtvis måste man få ha olika tyck och tänk, men dessa "folk" befinner sig utanför ramarna för vardagligt hyfs. Folk som antagligen har så pass menlösa liv, att de istället måste lägga en massa onödigt krut på att förpesta andras liv. Jag publicerar inte dessa kommentarer och eftersom de alltid är anonyma tar jag heller aldrig åt mig. Jag må vara en snäll människa, men tro inte för en sekund att det faktum att jag inte längre har halvrakad skalle, stora smycken, nitar och läder, är detsamma som att jag inte längre har attityd. 
 
Attityden finns kvar,
så det räcker och blir över om det så skulle behövas.
 
Cuz I Can - dedikerad till de som undrar vart de har mig...
 Den senaste veckan har exempelvis en anonym stackare bemödat sig att kommentera varje dag. Totalt patetiska små inflikningar. Jag vet att personen inte kommer från min hemstad och inte känner mig, så antagligen har den en koppling till Älskling.
Till dig och andra fega bastarder vill jag bara säga:
 
"Lägg ner!"
ELLER
maila mig istället på carros@carros.se om ni har några vettiga funderingar.
 
Till er andra:
 
"Facebook-vänner, Läsare och Kommentatorer,
Jag uppskattar Er som... fan "
Love,
Carro 
 

 

14 kommentarer:

  1. japp 19 år idag, tiden går fort o jag har blivit gammal

    SvaraRadera
  2. Word!
    Bra rutet, alla har nångång haft nättroll, vissa elakare än andra. Men alla är dom troll.

    SvaraRadera
  3. Här är en anonym stackare som komenterar men lämnar åtminstonde namn till dig i slutet i med jag själv slutat blogga och du har mig på fejjan.. ;)

    Att folk ens orkar lägga ner energi på dum dristiga komentarer imponerar mig....!.. =)
    Man kan ju göra så mkt annat med den energin, tex umgås x-tra med familjen lr pumpa ut den enrgin i ett trningspass..

    Älskar din blogg, din atityd, humor och hela blogg dig om du förstår hur jag menar...
    Fortsätt i samma anda girlie!

    Pussa på September från Leia! ;)

    Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju inte anonym, godingar :-) men du vet vad jag menar ;-) puss skickad tillbaka :-*

      Radera
  4. Grym frisyr, speciellt den blonda kammen!

    SvaraRadera
  5. Hejsan bruden!

    Fan vad trist med onödiga kommentarer! Och jäkligt fegt att gömma sig bakom "anonym".

    Hoppas ni haft en fin torsdag.
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  6. Hej Carro,,i mina ögon är du vackrare nu...Ja anonyma kommentarer går direkt ner i soptunnan,,bra att du river i...
    Sverigeresan,nja inte är jag så långt borta,,har kanske aldrig varit närmare..Haé Kram.

    SvaraRadera
  7. Himla bra sagt!
    Jag visste förresten inte att ni fått er lilla ängel nu :) Jättestort grattis! Såå kul :)

    SvaraRadera
  8. Bra inlägg och riktigt cool frissa! :-)
    Det väckte en del minnen hos mig. Själv har jag haft både tuppkammar, mohikaner och helrakat. Jag har också haft samma hårlängd som nu tidigare. Attityd är aldrig fel att ha kvar i bakfickan vid behov. :-)
    Sunkiga typer som skriver meningslösa skräpkommentarer är väl egentligen bara folk som saknar mål och mening i livet och är avundsjuka på de som har det. Jag har haft en gammal elev som har skrivit till mig ett par gånger men den eleven har en diagnos och orden var menade som "skämt", så där finns ju en ursäkt.
    Vad är det for musik du spelar/sjunger?
    sv:
    Ja, det är fullteckande, men roliga dagar vi har framför oss. :-)

    Ha en riktigt bra helg!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Covers. Trallvänlig rock ligger mig varnat om hjärtat (p!nk, von jovi, kiss, ac/dc mm), men kör väldigt varierat beroende på tillställning och publik. Gjort flera rena schlager spelningar och ex rena ABBA-kvällar. 80-talsmusik brukar åxå fylla dansgolven liksom Last Gaga. En jäkla mix helt enkelt :-)

      Radera
  9. Fin blogg! ^^
    Kika gärna in på min och hjälp mig välja vilken färg jag ska ha min dip dye i!
    http://josseish.blogg.se/2012/september/purplebluepink-dip-dye.html

    Kram!!

    SvaraRadera