Besökare

söndag 30 september 2012

Nappflaska: Check!

Idag fick September testa att käka från nappflaska för första gången. Vi hade trott att det skulle behövas ganska mycket träning innan det skulle fungera. Då hade vi dock inte räknat med hennes glupskhet, en variabel som tydligen var av avgörande betydelse. Hon slukade nämligen sin portion i ett nafs. Otroligt skönt att veta att hon accepterar nappflaskan och sedan tidigare vet vi även att hon äter från sked, då hon intar sina D-droppar och magdroppar.
 
Nästa vecka tänkte vi börja med bestick...
... och om en månad ska hon få prova på pinnar
 
Ha en trevlig söndag!!!
Love,
Carro 
 
 
 

15 kommentarer:

  1. Haha, ja de vore nå va ;) hehe mm.. så får vi bara se om jag törs lägga upp på fb! ;P kramis

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att jag gillar dom i alla fall... Har jue en thing för övernaturliga serier och mat är alltid roligt att kolla på... Vem vet jag kanske får nya idéer till mina experiment... ;) Ha en toppenkväll du och minidu!! :)

    Tiden går fort så vänta du snart så springer hon ifrån mamma hihi...

    SvaraRadera
  3. Haha! Ja det gäller att börja i tid! Vilken otroligt fin bild :) Mamma var så nöjd med shoppingen så!
    Kram Kina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart man ska ;-) mmm... mina finingar <3

      Radera
  4. Hahaha
    Ja, det gäller att planera framåt. ;-)
    Vilken söt liten nappflaska till en söt liten tös.
    sv:
    Ja, det blev 2 väldigt roliga och sociala kvällar och idag har vi varit ganska trötta. :-)
    Jag önskar dig och dina kära en bra vecka!

    SvaraRadera
  5. Ska du inte lära henne äta först med händerna..?.. ;)

    Nappflaska är hur bra som helst, lärde våran tjej det rätt omgående med trots att bvc inte ville, men tycker att pappan kan få en mys stund med så man kan göra ngt annat själv under tiden + att det är bra när man lämnar bort de. =)
    Har du pumpat med lr ger du ersättning?
    Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Händerna? Det låter geggigt ;-)
      Pumpade ur. Ska göra det en måltid om dagen, så har man ett lager om något händer eller vill åka iväg någon timma eller så. Bvc är jättebra, men ibland tycker jag internet ger en bättre bild, särskilt forum där tusentals delar med sig av sina erfarenheter :-)

      Radera
  6. Vilken tjej! Otroligt vad snabbt hon växer! :) Måste vara skönt att hon tog flaskan så lätt i alla fall. Även om du gissningsvis inte vill lämna henne i första taget kan det ju ändå vara skönt att kunna åka iväg någon timme utan att hon behöver bli superhungrig..:)

    Tack för dina fina ord! Jag vet ju att jag gjorde rätt eftersom det inte är värt att förstöra flera veckor, eller kanske månaders träning bara för att ta mig i mål på ett lopp jag ändå klarat två gånger tidigare. Men gör ju lite ont i hjärtat ändå. Speciellt när man är en sådan person som aldrig ger upp annars. En bra lärdom det med dock..:)

    Ha en riktigt fin vecka nu!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, nu vill man ju vara 24h om dygnet med henne, men bra att kunna åka iväg en sväng på sikt. Förstår hur du känner det. I det här fallet tycker jag ändå att det känns som en större bedrift att ta beslutet att inte fullfölja loppet, än om du dumdristigt hade fortsatt.
      Kram <3

      Radera
  7. Hahaha jo jag vet, tror det har med åldern att göra.. :D Men neee får bli te å lugna ner sig lite nu =) KRAM

    SvaraRadera
  8. Vilken duktig liten tös ni har :) Kul att det går så pass bra!
    Svar: Ja, för tänk om datorn skulle krasha och man inte kunde komma åt sina bilder.. Hemska tanke!

    Tack! Hoppas du får en bra start på morgonen. Kram

    SvaraRadera