Besökare

lördag 29 september 2012

Min gamla kompis Sömnen kom på besök

 
Alla vet att sömnen blir drabbad när man skaffar barn. Även om spädbarnet "sover bra" vaknar de ändå för mat kanske var tredje timme. Det vet alla, så därför tycker jag att det inte är legitimt att klaga. Jag har aldrig gjort det heller, men däremot kan jag poängtera motsatsen:
Jag sov så hiiimlarns skönt i natt!
För det första fick September något infall igår kväll och åt mer än vad hon någonsin gjort. Vid halv tolv hade hon intagit sin sista måltid och somnade som en stock. Jag likaså. Därefter tog hon sovrekord och vaknade inte förrän halv fem, käkade på 20 minuter och sov vidare till halv åtta. Jag  likaså. Åter igen somnade vi om direkt och jag vaknade inte förrän klockan tio.
 
10,5 timmars sömn minus 50 minuters käk!
 
Inget märkvärdigt för September, men något alldeles nytt för mig som mamma.
 
Underbart lyxig start på helgen!
 
Love,
Carro  
 

10 kommentarer:

  1. Vilken vacker bild på dig och September :) Hoppas du får en lika härlig fortsättning på lördagen. Här vräker regnet ner....Hade ju tänkt mig lite trädgårdsfix här men det får vänta.

    Kram Kina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjatigt, men kanske går imorgon istället :-)

      Radera
  2. va mysigt :)hade du och dina föräldrar trevligt då? många kramar

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart när det blir sådana nätter. Dessutom har ja märkt hur snabbt jag själv somnar om efter matning nu förtiden. Man vill väl maximera sömntiden själv också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jobbar på att somna om snabbt igen jag med. Gick ju kanon i natt i alla fall :-)

      Radera
  4. Låter nice! själv har jag varit i Camden town nästan hela dagen... det var marknad där idag så det var kul :) har dui varit i Camden town någongång?? kramar

    SvaraRadera
  5. vad gött med så mkt sömn för dig.
    jag sover sällan mer än 4 timmar har nog så mkt oro i mig, jag sover sällan mer.
    haft sömn problem i många år så folk undrar hur jag står på benen. men men jag är så van. (och nu är det väl extra oro i kroppen).
    vilken söt bild på mor och dotter så fina så.
    imorrn åker vi hem till sthlm och mannen till sjukan ks i solna på tisdag är det ju dags för den stora operationen.
    kraaam

    SvaraRadera
  6. Lät som en underbar start på helgen! Hoppas den turen håller i sig inatt med! :)

    Kramkram

    SvaraRadera
  7. Härligt!

    Otroligt vacker bild på två vackra flickor!!

    Kramen ♥

    SvaraRadera