Besökare

söndag 16 september 2012

Höstmys med släkten

Den här helgen har September fått höstmysa med både farmor, farbror Sten, mormor och morfar.
Många fina presenter fick hon...
...och vi fick fina rosor.
I fredagskväll åt vi kräftor och det var andra gången som jag åt svenska kräftor. De är väldigt sällsynta här i trakterna nuförtiden.
Den största kräfta jag någonsin sett...
Det går nästan inte att jämföra svenska och exempelvis kinesiska kräftor, de svenska är så mycket bättre. Farbror Sten hade kokat dem i riktigt god lag med bland annat anis.
Lillan slumrar sött i farmors knä...
Som ni vet är ju jag en sommardyrkare into the bone, men jag måste ändå medge att hösten har sin charm. Särskilt när man är omgiven av det finaste sällskapet.
 
Hoppas att ni har haft en bra helg!
Love,
Carro 
 
 

14 kommentarer:

  1. tack sötis
    vilken fin bild på söta September,
    adda mig på facebook yasmine gill
    vi måste ju följas åt lite mer du är ju en så härlig brud hehe.
    kraaam

    SvaraRadera
  2. Ser att eran September har fått en likadan snuttis som våran Leia har... <3

    Alla årstider är fina på sitt sätt tcker jag.. =)

    Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. När börjar de snutta filt tror du?
      Kram

      Radera
  3. Åh, så mysigt ni har haft det!:) Ni har så himla fint hos er (av de bilder vi fått se! :)). Vilka fina presenter September har fått! :)

    SV: Hihi, ja tur att smaken är olika :) Jag tycker väldigt mycket om den där hysterin med "lantlig, romantisk" stil men inte FÖR mycket vitt som en del har som tex vitt golv,tak,väggar PLUS möblemang.. hujedamig.. det blir alldeles för mycket :) Men typ lantlig "grund" med ljusa färger som man kan piffa till med olika textiler och annat i andra skarpare färger och fomer. Hahaha! Snurrig beskrivning :P Huset är gammelt och det skulle verkligen inte passa med "moderna" grejer här inne, hur mycket jag även gillar den sortens inredning också :P haha =)

    SvaraRadera
  4. Låter som om ni haft en supermysig helg!
    Härligt att mysa inne när man har världens bästa sällskap, eller hur?

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej!så fina presenter till er lilla tjej..härligt med höstmys,slängde i hop en äppelpaj o tände massor av ljus när jag kom hem förut,efter att ha jobbat hela helgen.Ha en fin vecka!kramiz Jessica

    SvaraRadera
  6. Tusen tack fina du :) gillar du dom nya backstage bilderna som är uppe på bloggen?? ha en fortsatt fin söndag!! kram på dig

    SvaraRadera
  7. Det ser ju mysigt ut. :-)
    sv:
    Ja, vad gör man inte för sin käresta? :-)

    SvaraRadera
  8. Låter om en riktigt härlig helg!

    Svenska kräftor har jag nog faktiskt aldrig ätit. Men kan tänka mig att det är stor skillnad på kvalitet och smak.

    Pizza före distanspass är kanske inget jag rekommenderar i vanliga fall men just igår gick det faktiskt kanon. Kände inte av den alls. Extra hög förbränning med alla långpass den här veckan tror jag så kanske hade förbränt det mesta på den 1,5 timmen som gick från att jag åt till att jag sprang..:)

    Ha en riktigt fin vecka nu!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Mors,,Vilken mysig helg du/ni haft,,Ny vecka nya utmaningar,Haé Kram.

    SvaraRadera
  10. Tack! Utställningen besöktes av 350 personer och jag sålde fem tavlor - så det kan man verkligen kalla lyckat=)

    SvaraRadera
  11. Åhh vad söt hon är er lilla plupp !!!!! Ni ser ut att ha haft en härlig och god helg;-)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. SV: Cheerleading är grymt bra träning och en förjäkla härlig sport. Hoppas att det kommer bli större med tiden! (Jag vill att min framtida dotter ska bli cheerleader, haha!) Hoppas du har haft en underbar helg!

    SvaraRadera
  13. Låter som om ni haft en riktigt bra och mysig helg :) Inte klokt vad dessa små blir bortskämda med fina presenter, det är lika hos oss! Mums för kräftor!

    SvaraRadera