Besökare

lördag 15 september 2012

Premiär på Gymmet

Idag gjorde jag min efterlängtade comeback på gymmet
För September var det gympremiär. Hon såg dock inget av gymmet och hörde inte heller skitmusiken som spelades där idag, för hon sov som ett... barn.
Det blev ett väldigt basic pass, som planerat. Jag började med biceps och hantelcurls och fortsatte sedan med en tricepsövning med en hantel.
Därefter körde jag latsdrag för ryggen, pecdec för bröst och avslutade sedan med hantelflies för axlarna. Den sistnämnda var den enda övningen som jag stod upp och genomförde, annars valde jag sittande och liggande övningar för att inte belasta bäckenet och magmusklerna så mycket.
Jag körde tre set per muskelgrupp och varje set bestod av 12-25 repetitioner.
 
Det var otroligt kul att vara tillbaka på gymmet, trots att jag inte alls kommer att kunna ta i "på riktigt" på flera veckor. Nu gäller det att lyssna på kroppens signaler och aboslut inte försöka tänja på gränserna. Jag vet att jag kommer att få tillbaka en hel del styrka enbart av att köra de här lättare passen och det lär behövas de närmsta månaderna. Lillbruden gillar att bli buren och ska vi ut på mer shopping måste jag ju orka bära runt henne i babyskyddet.
 
Hoppas ni har en trevlig lördag!
Love,
Carro
 
 

8 kommentarer:

  1. Ha Ha September bryr sig inte ett jota om gymet,,tids nog hinner hon med det oxå..Ja vi fick ett kanonväder i dag sol o varmt..Hoppas det håller i sig några dagar..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Gud vad kul att du kommit igång!
    Underbart att du kan ha med September till gymmet, har sagt upp mitt gymkort nu för jag får inte ha med mig Leia dit och så har vi skaffat lite vikter till garaget jag kan lyfta på istället men synd imed man hinner inte med riktigt allt imed jag skall satsa mer på löpningen sedan när jag får börja igen så då struntar jag i gymmet imed bebben inte får följa med dit.

    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. tack ja hoppas också på en mysig helg.
    starkt av dig att vara tebax på gymmet så fort efter en förlossning.
    Ska ni göra något mysigt ikväll?
    Här blir det nog soffmys med godis.
    kraaam

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka det måste vara att få vara tillbaka! Men du, kör du inte henne i vagnen om du är ute och shoppar? :)

    SvaraRadera
  5. myyys på sötis.
    Ha en underbar kväll ni med
    kraaams

    SvaraRadera
  6. Gött att sova på gymmet.
    En cool liten tös. ;-)
    sv:
    Hehehe Ja, rocken är en viktig del av livet. :-)
    Ha en fortsatt bra helg!

    SvaraRadera
  7. Vill du vara med och tävla om den här väskan?

    http://www.nattstad.se/Divaliciouz?id=4093571

    SvaraRadera
  8. Vad härligt att du är tillbaka på gymmet! Måste kännas underbart även om det är ovant att inte kunna träna på som vanligt.

    Grymt imponerande att du redan tagit dig till gymmet fast September fortfarande är så liten. Det är det inte många mammor som gör. Du är verkligen grym! :)

    Hoppas ni får en fin fortsättning på helgen nu! Kramar

    SvaraRadera