Besökare

torsdag 27 september 2012

Cuz I'm Worth It...

Det är ganska känt här på bloggen att jag älskar klänningar. Trots att mina klänningsgarderober är överfyllda, hade jag sedan länge bestämt att jag skulle unna mig en ny klänning när September hade kommit till världen. Tanken var att det skulle fungera som morot för min "komma i form efter graviditets"-träning.
Igår kom paketet med posten och det visade sig att jag hade inte bara beställt en klänning...
...eller två...
...utan tre känningar
 
Men om sanningen ska fram, så tyckte jag faktiskt att jag var värd det. Av många anledningar. Dels trotsade jag hormonerna och höll oväntat stabilt humör under hela graviditeten. Jag underhöll träningen. Föll inte för några cravings. Shoppade i princip ingenting under de 7 månaderna jag visste att jag var gravid. Fixade de två veckorna på soffan före förlossningen, då jag var sjukskriven för högt blodtryck, även om det var ytterst frustrerande att inte kunna göra något. Lät förnuftet segra och bokade av alla gig när kroppen inte längre var anpassad till Rock'n'Roll All Nite, trots att det är både min passion och mitt jobb.
 
Jag blev smått förälskad i all tre klänningarna, men den svarta är nog favoriten. Trots att den var enklast och billigast. Det är inte så konstigt egentligen.
"Den lilla svarta"
 har varit ett vinnande koncept sedan Coco Chanel lanserade den 1926,
 
även om det dröjde ytterligare 30 år innan folk förstod det...
 
Love,
Carro  
 
 
 

26 kommentarer:

  1. Vad grymt fin du är. De var en fin morot att ha
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla :-) Jo, morötter är viktiga att ha!

      Radera
  2. Absolut värd att unna dig det du gillar. Den svarta är riktigt snygg.

    SvaraRadera
  3. haha ja de e fan illa när inte folk har nått hyfs haha, jaha köpte du nån fisk då :)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, men gör det nog en annan gång :-)

      Radera
  4. Jag har det på huden oxå... ja inte denna då... :D Har testat flera olika att dricka innan som är färdiga på flaska... Men denna var verkligen god! Axlarna är min favoritgrupp oxå även om det blir mycket rehab för dom... :P

    Du ser jue ut som ny igen jue så klart att du sa unna dig dom... Min favorit är den röda... Lady in red hehe... ;) Gillar jue färger jag...

    Ha en toppendag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm... den röda kmr användas flitigt den också :-)

      Radera
  5. WOW!!!
    Tummen upp för den svarta

    SvaraRadera
  6. Ja det är roligt. Nä men precis, men om vågen är snäll mot mig kanske det kommer upp reklam på fb ;)

    En enkel klocka är det jag är ute efter. Sen är det jättebra om man kan ställa in så att man kan springa 70-20 etc. Om jag orkar lära mig förstås ;) Nä GPS är ju saksamma, man vet ju ändå var man springer någonstans ;D

    Klart att du är värd det! Å alla klänningar var ju så himla fina!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska upp med det på fb. Det peppar en att köra på och framför allt; hålla i :-)

      Radera
  7. ja vet :(.. hur kallt har ni det i sverige nu?? här i London är det ganska kallt idag som vanligt. Ååå vill ju ha värme!!

    fin du är på bilderna förresten:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det pendlar mellan sol och 12 grader samt regn och 8 grader :-\

      Radera
  8. Verkligen fina klänningar! Den vita hade lite Marilyn-känsla!

    Klart att du är värd dem! Så duktig som du har varit både under och efter graviditeten är det nog inte många som är!

    Tror inte att du behöver ha dem som morot för att komma i form - du är ju hur snygg som helst redan!!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  9. tack så mkt hehe.
    oj det blev några klänningar så fina, klart du är värd dom som vart så duktig.
    jag skulle gått på massage idag men blev inställt pga att min massör var sjuk bläää.
    förresten ytterliggare ett kläd tips i bloggen - kolla in det finns garanterat massa fint till lilla september där och massor utav märken
    kraaam

    SvaraRadera
  10. Ja men det gjorde du rätt i som unnade dig 3 klänningar. Håller med dig den svarta var verkligen supersnygg :)

    Kram Kina

    SvaraRadera
  11. åå tack :) ja klart jag tro rpå gud ;) själv då?? kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja... Har min starkaste tro på mig själv. Mina val påverkar min framtid och jag har kommit dit jag står idag pga strategiska val främst. Men all respekt till människors tro :-)

      Radera
  12. ,,,och du är mästerinnan av fina kommentarer, blir så sjukt peppad av dina ord. Tack!

    Kvinna, vilken kropp du har - fött barn för tre veckor sedan och ser ut som du ska på grammisgala! Snacka om att komma i form fort!

    SvaraRadera
  13. Ja, det var mycket du gick genom, så det är ju klart att du förtjänade alla 3. :-)
    sv:
    Ja, äntligen börjar kampen mot bacillerna vinnas.
    SOA är den absolut bästa serie jag sett, så jag tycker absolut du ska ge den en chans. Nu kör jag ju hoj, så den är lite extra intressant för mig pga det, men jag vet MÅNGA som aldrig ens suttit på en hoj som också älskar serien. :-)
    Homeland har jag inte sett än, men jag är nyfiken på den, så jag kanske ska prova den också.

    SvaraRadera
  14. Klart du var värd det! Den lilla svarta är urläcker, men du är himla fin i den röda! Kramiz

    SvaraRadera
  15. Den svarta är grym! Får man fråga vart du skickar efter dem? Ha de bäst/ L

    SvaraRadera
  16. På nelly.com :-) den här gången :-)

    SvaraRadera
  17. Riktigt snygg den vita klänningen var.

    SvaraRadera
  18. Verkligen grymt snygga alla tre och som du säger är du grymt värd dem! :)

    Helt plötsligt insåg jag att min garderob än väldigt tråkig när det kommer till snygga klänningar och festkläder. Och jag som skall ut på lördag.. Hmm, kanske borde shoppa...:)

    Kram kram

    SvaraRadera