Besökare

måndag 24 september 2012

Babysim

Ny vecka och den börjar med klarblå himmel -
Man tackar för det!
 
Här har vi legat och gosat i sängen i en och en halv timme nu. September är utvilad efter ännu en god natts sömn. Hon går verkligen som en klocka på nätterna. Vaknar en snabbis för mat vid ett, halv fem och sedan klockan åtta. Jag ges verkligen möjlighet att sova gott jag med, men jag har svårt att inte vakna så fort hon gör små ljud, vilket är väldigt ofta. Det blir dock bättre. Snart har jag nog börjat vänja mig vid ljuden och kan sova mer avslappnat.
Idag har jag anmält oss till babysim. Det börjar visst en ny grupp i oktober, men grupperna var från "cirka" 3-6 månader, så eventuellt får vi vänta tills nästa start i januari. Jag är inte helt hundra på hur det där med babysim fungerar, men säker är jag i alla fall på att jag kommer att ta med mig undervattenskameran. Frågan är sedan bara om September kommer att gilla det, men här hemma har hon absolut inget emot att bada i alla fall.
 
...Och om vi berättar att ett av världens bästa album, Nevermind, har en simmande baby som omslag, så kommer hon nog inte ha några invändningar, eller hur?
 
Hoppas ni får en fin start på veckan!
Love,
Carro 


 

11 kommentarer:

  1. ja man får ju försöka att ta ansvar för sin egen ekonomi :) haha

    SvaraRadera
  2. Jepp, Nevermind är ett MYCKET bra album. :-)
    Babysim är säkert jätemysigt, dessutom är ni ju i en varm pool, typ, 35-37 grader. Gött så här i höst/vinter. :-)
    sv:
    Tack! :-)
    Ja, det får bli en whisky ikväll för att rensa rören. Bra medicin. ;-)
    Oh yes, Rammstein är OTROLIGT bra live. Musiken, publikkontakten och scenshowen. WOOW!!! Flammande hett, bokstavligt talat. ;-)

    SvaraRadera
  3. Vad kul med babysim!

    Nya träningskläder, eller som i ditt fall "hitta" dem i en undanstoppad kartong är ju aldrig fel. Mycket roligare att träna i nya fina kläder av någon anledning..:)

    Såg för övrigt er lilla prinsessa i Ljusnan idag. Ligger lite efter så läste fredagstidningen lite sent. Underbar bild i alla fall!

    Ha en jättefin vecka nu!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt är det, men kläder boostar verkligen motivationen :-)

      Radera
  4. Flammande tyskar låter farligt :-)

    SvaraRadera
  5. Babysim är så mysigt. Gick på det min Tim när han var bäbis. Vi började när han 3 månader, om ett halvår blir han 18 :) Härligt med barn som inte vill äta hela nätterna....

    Kram Kina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hoppas det håller i sig, i alla fall så att man har några sådana lämpliga nätter i veckan. :-)

      Radera
  6. Så fin hon är den lilla! Babysim är säkert bra och de små tycks uppskatta det mycket! Kanske det påminner dem om den trygga tiden i mammas mage...Kramiz

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vilken fin bild på lilla September!! Babysim verkar bra. Vi provade aldrig det men det är bra med vattenvana.
    Du har kommit tillbaka i form rekordsnabbt!!
    Ha det så bra och skäm bort oss på jobbet med ett besök när ni kan så vi får träffa er live.
    Kram Anna-Lena :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj Anna-Lena! Ja, babysim är nog bra. Vill ju inte att hon ska vara rädd för vatten, eftersom vattenrutschbanor och det roligaste som finns. Kan ju se lite dumt ut om "bara" mamman springer upp och ned i dem ;)
      Ska komma förbi er, lovar. Väntar bara lite till, så hon får växa på sig lite mer :)
      Håll ställningarna i kafeterian så länge!
      Kram kram

      Radera
    2. Jag lovar att täcka upp i careterian!
      Anna-Lena

      Radera