Besökare

onsdag 15 augusti 2012

Tvåspråkig?!

Överallt har jag läst att tiden den sista månaden går så otroligt sakta. Jag håller verkligen inte med om det. Helt plötsligt är jag nu i vecka 38 och det känns fortfarande overkligt att vi kommer att vara tre i familjen inom en så snar framtid.
Jag är glad över att jag bestämde mig för att gå tillbaka till jobbet efter semestern, för de två första dagarna har varit toppen. Idag har jag ägnat nästan hela dagen åt ämnet engelska och jag är verkligen hopelessly devoted to världens i särklass bästa språk. Vi har redan nu ambitioner om att engelska i framtiden ska bli en naturlig del i Septembers liv. Älskling brukar säga att hon ska bli tvåspråkig:

stockholmska och engelska.
Det förstnämnda  kan han fetglömma


Nej då... Vi skojar ganska friskt om dialekter här hemma. Han från söderort och jag från Norrland. Vi pratar väldigt olika.

September får självklart prata som hon vill.

Love,
Carro 

7 kommentarer:

  1. HAHAHA...
    hon kommer typ att säga: Can you please tell me hur mycket gäspar skorpan?

    Jag sa just nyligen till A att jag tycker det är konstigt att ungdomar idag som får barn, att dom inte också pratar just engelska med dom. Tänk så mycket lättare det blir för dom sen.
    September kommer att vara stjärna i klassen.
    Ja tänk att du snart ska föda, det kan man inte tro då man ser dig. Spännande.
    Ha det gott!
    kram/Y

    SvaraRadera
  2. Haha :)
    Den där skorpan ;) Snacka om att jag blev förvånad när A ropade det på stranden. Var säker på att Leif var den enda i hela världen som uttryckte sig så :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt med en liten bebis snart:)

    SvaraRadera
  4. Väldigt smart att prata lite engelska redan i tidig ålder, blir enklare i framtiden då. Jag har vänner som gör percis så, visserligen beror det på att killen är engelsman och dom bor i england - men därför är det extra viktigt att mamman pratar svenska hela tiden.

    SvaraRadera
  5. Tvåspråkig är garanterat en otrolig fördel. Speciellt om man som September skall få växa upp med er. För jag gissar att ni kommer fortsätta resa mycket även när hon har kommit till världen. :)

    Sv: Anmäla mig till en Registerkontroll? På vad för registerkontroll tänkte du då?

    Hoppas du får en fortsatt fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  6. Bara två veckor kvar? åh va spännande!!!!
    Och du har en otroligt fin gravidmage:-D
    Kramar Jenny

    SvaraRadera
  7. haha kul dedär med dialekter! XD Sjukt bra att få lära sig två språk i tidig ålder! :D Kram

    SvaraRadera