Besökare

torsdag 16 augusti 2012

Högtryck - Blandade känslor...

Idag och imorgon är mina kollegor på Kick-Off för att strukturera upp det kommande läsåret. Därför är jag ledig två dagar, vilket inte hade kunnat vara mer lämpligt. Dels har det förvånansvärt nog dragit in något som man skulle kunna kalla för högtryck över vår stad. För andra dagen i rad har kvicksilvret stigit över 20 grader och förväntas så även göra i ytterligare två dagar. Himlen är klarblå och jag har för första gången i år ätit frukost utomhus.
Home Sweet Home and Clear Blue Sky...
Högtrycket denna sensommardag är varmt välkomnat. Mindre välkomnat var dock det höga tryck som mitt blod uppvisade idag hos barnmorskan. Jag har haft mina misstankar om högt blodtryck den senaste veckan, eftersom jag har varit yr och illamående. Graviditeten har rullat på otroligt smidigt för mig, så det vore ju typiskt om det skulle börja krångla nu på slutspurten. Jag ska se till att ta det riktigt lugnt i fyra dagar nu och sedan ska jag tillbaka och kolla trycket på måndag igen.

Ha en fin torsdag!
Love,
Carro

3 kommentarer:

  1. Toppenväder i Gbg med. Själv gick jag inomhus och åkte låssas-skider....

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt att få vara ledig nu när det äntligen kommit lite sol och värme! :)
    Hoppas ditt blodtryck går ned nu när du får vara lite ledig också.

    Sv: Triathlonlopp lät mer logiskt att fråga om, tänk vad telefoner kan ställa till det ibland..:) I år tror jag faktiskt inte det blir något sådant lopp. Mest för att jag vill läka ut knät ordentligt och inte springa en massa asfalt som det ju många gånger är på Triathlon. Men nästa sommar blir det nog ett triathlon. Skall bara hitta något intressant först.

    Ha en fortsatt härlig ledighet i solen nu!
    Kramar

    SvaraRadera