Besökare

tisdag 14 augusti 2012

Hösten = Nystart


"På måndag ska jag börja mitt nya liv."

Hur många gånger har ni hört den frasen?
Hur många gånger har ni själva myntat den?

 Själv har jag gjort det massor av gånger. Ibland med riktigt bra resultat. Ibland med mindre bra. Hösten är en ypperlig tidpunkt att förändra sin livsstil till en mer hälsosam. Det kan då vara direkt nödvändigt om man har lyxat till det lite väl mycket med mat och dryck under semestern. Många ser även hösten som mörk och trist. Just därför kan vara taktiskt att dra igång ett personligt hälsoprojekt då, eftersom det kommer att lysa upp din vardag avsevärt. Jämfört med nyårslöften om "Beach Tvåtusenblablabla..." har man betydligt mer tid på sig att komma i form och därmed högre potential att lyckas.
Under semestern har jag och Älskling prioriterat promenader framför gymmet, men förra veckan gjorde vi comeback på gymmet. För min del blir det mest crosstrainern, medan Älskling blandar kondition med styrketräning. Vi känner oss båda inspirerade att dra igång hårdkörningen, även om det för min del ligger lite längre bort i tiden och jag nu får nöja mig med medel-Svenssons "köra så gott det går".

Helt klart är i alla fall, att hösten är den absolut bästa tiden för en nystart.

Love,
Carro  



4 kommentarer:

  1. Hej du,,Även om du var vilse aå kan du komma in på spåret igen,,jag tog flyget från Östersund,,sen är det upp till dig att lista ut var jag stannade,,håller med dig om hösten den kan vara hur skön och fin som helst ibland..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Hej! medel svensson är nog jag ;) fascineras av eran träning.bebis sparkar hos dig kan jag tro..ska bli roligt att se det lilla knytet sen.kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Håller med, hösten är bra för nystart! Skrev precis en artikel till jogg.se om det idag :)

    Skönt att vara tillbaka på jobbet?:)

    SvaraRadera
  4. Härligt med ett högtryck. Här längtar vi tills vi får svalare. man blir bortskämd ;)
    Ha en bra dag du med!

    SvaraRadera