Besökare

fredag 10 augusti 2012

Sommaren 2012 - UNDERBAR!!!


Turkiet i juli...
Idag är det sista dagen på min semester. När jag blickar tillbaka på sommaren 2012, gör jag det med ett brett leende. Det har varit en fantastisk sommar! Slänger upp en bildexplosion som får förklara varför. Det sägs ju att en bild säger mer än tusen ord.
I mitten av maj åkte jag, Älskling och mamma till Egypten.
Jag var då gravid i vecka 25.

Balkongutsikt som heter duga...
Det var elfte gången jag bodde på det hotellet och som vanligt bjöds det på strålande sol, vollyboll och mycket bad. 
Några dagar före midsommar gick jag sedan på sommarlov. Det kändes lite vemodigt, eftersom jag inte kommer att fortsätta med mina elever det kommande läsåret.

Vi firade midsommar ute hos mina föräldrar. En underbar sommardag då vädret ovanligt nog bjöd på bikinitemperatur ända till halv sju på kvällen.

Midsommarmiddag...
...utomhus slår allt.

Midsommarafton 22.30.

När vi kollade långtidsprognoserna efter midsommar, kunde vi konstatera att det skulle bli runt 17 grader och regn de kommande veckorna. Vi fick ut ett flygintyg trots att jag var gravid i vecka 32 och åkte till vårt favorithotell Royal Dragon i Side,Turkiet.

Det var en otroligt härlig vecka med lååånga dagar på stranden och kopiöst mycket mat. Kanske den bästa utlandsresan någonsin.

När vi kom tillbaka till Sverige i mitten på juli, schäjpade vädret upp sig lite och vi spenderade nästan alla dagar ute i skärgården.

Det blev en hel del bad, trots den blygsamma havstemperaturen. Den pikade på 19 grader, men låg som oftast omkring 16-17. Senast jag kollade, var den nu nere på 14 grader.

Jag har alltid tyckt om att ta bilder, både på mig själv och på andra. Den nya kameran boostade intresset ytterligare.

Efter Sveriges fiasko i fotbolls-EM, blev längtan efter OS än större. Lagom tills spelen drog igång, visade vädergudarna upp sig från sin hittills bästa sida i år. Tack vare SVTPlay slapp vi prioritera och kunde njuta av OS och solen samtidigt
Jag tajmade den växande magen väldigt bra till de olympiska spelen. 
Den späckade TV-tablån bjuder in till horisontellt soffhäng, vilket sannerligen uppskattas av en gravidtjockis.
Slutligen har väl spelen inte gått enligt förhoppningarna. Vi har sett den ena medaljaspiranten efter den andra försvinna på ett eller annat sätt. Samtidigt har det ju gått oväntat bra på andra håll. Nu håller jag min utslitna tumme på handbollsgrabbarna ikväll och hoppas att få avrunda denna 

UNDERBARA SOMMAR 2012

med ytterligare ett OS-guld.



Love,
Carro

8 kommentarer:

  1. Vilken toppensommar! Jag är också väldigt nöjd med min! Mycket träning. Mycket socialt med familj och vänner. Och fångat solen och värmen där den fanns!
    Sv: I greklandet var nog vattnet 24! Igår var vi ute till havs hemmavid och det var nog strax under 20-strecket säg 18 så helt OK! Målet är att bada till oktober! ;)

    SvaraRadera
  2. Du tycks ha fått din beskärda del av sol, ljuvligt! Själv är jag lite bitter över att det varit så dåligt väder här i södra Sverige men jag tröstar mig med att träningstempen varit kanon! :)

    SvaraRadera
  3. Härliga Carro, alltid lika positiv!
    Själv känner jag att jag inte har fått tillräckligt med sol och bad i sommar.. Har knappt en bikinirand som skvallrar om soliga dagar på stranden...

    Kan bero på att vi har varit kvar i Sverige hela sommaren kanske. Och att vi har renoverat i stort sett hela sommaren när vi har varit hemma och när vi har varit i stugan så har det varit fint väder hemma, men inte i Sveg...

    Nåja. Sommar är sommar och sommar är underbart!
    Ses på måndag!
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Ser verkligen ut som en underbar sommar! :)

    Tycker du gör helt rätt som väntar med skrivaren till nästa vecka. Brukar alltid vara lika tråkigt att komma igång med sådant. Dock brukar det oftast också gå enklare än man tror innan som tur är.

    Ha en härlig helg nu! Kram

    SvaraRadera
  5. haha ja min gamla e en desire hd, och jag håller me, en skitbra telefon,. får använda den nu till den andra e lagad

    SvaraRadera
  6. Intressant före och efter bild i bannern. Jag ska försöka få bort sommarkilona med start nästa vecka. Pust, stånk och stön. ;)

    kram, kram

    SvaraRadera
  7. Hej Carro,,Ja du är nog pappas flicka ändå,trots namnsdagsmissen..Ja sommaren som nästan aldrig kom sjunger på sista versen nu,,bara att hoppas på en fin höst..Haé Kram.

    SvaraRadera
  8. Du har verkligen haft en kanonsommar! Fast något bad för min del blir det inte i Sverige detta år, det finns risk för förfrysning även utan bad. Utan våra två resor till Side så skulle jag nog betecknat denna sommar som obefintlig. Soldagarna kan räknas på handens fingrar. Kramiz

    SvaraRadera