Besökare

lördag 11 augusti 2012

Kreativiteten flödar....

Nämnde för några veckor sedan att jag skulle skriva en låt till September under sommaren. Ganska snabbt fick jag klart en refräng, både med text och musik, men efter det tog det stopp. Det är egentligen inte särskilt svårt att komma på en okej refräng och en hyfsad vers, men att sedan får dem att synka är en riktig utmaning. Inte blir det lättare av att man är väldigt kräsen.
I förrgår morse satt jag mig åter igen vid pianot och spelade igenom min refräng. Därefter kom tonerna som från ingenstans. Versen, bryggan och ett smakfullt stick - allt bara kom som ett rinnande vatten och det tog ynka kvarten att få ihop allting till en komplett sång. Inga avancerade harmonier. Enkelt och smakfullt. Nu är det bara resten av texten kvar, men jag tror inte det blir något problem eftersom jag alltid har älskat att skriva. För att få rätt touch på den, vore det bra om jag hann skriva den innan September föds. Om jag blir tillräckligt nöjd med slutprodukten, ska jag sjunga den för henne när hon döps. Låttiteln är för övrigt...

"A little Piece... "

 Love,
Carro

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Jo, en smärre chock. För mig var det så kallt så jag fick inte fram ett ljud när jag ville fråga Alex om han tagit en bild ;-) Ganska skönt ändå och efteråt, helt underbart.
    Tack! Kul att du gillar bilderna :-)

    SvaraRadera
  2. Ja tiden går snabbt och i morgon är det dag 30. Jag tänker nog fortsätta äta så här med undantag för kanske lördag, man måste ju få unna sig något ibland. Träningen har jag tänkt mig gymma 3 dgr/vecka och sedan powerwalk/jogging dom andra dagarna, en vilodag bör man väl kanske få in. Du som har rutin på det här, har du några förslag så tar jag tacksam emot detta :) Gud vad duktig du är som skriver en egen visa till September, det är vackert :) Hoppas du haft en fin lördag. Kram Kina

    SvaraRadera
  3. tack
    ja dagen blev kanon och massa mys.
    Kul med en låt, hur mås det annars?
    själv blir det nog att försöka sova nu.
    kraam

    SvaraRadera
  4. Så fint att lillan kanske får en helt egen låt som välkomstpresent=)

    SvaraRadera