Besökare

torsdag 9 augusti 2012

Bockar av...

Den här sommaren har verkligen rusat förbi och imorgon är det sista dagen på min semester. Det känns inte alls länge sedan jag satt och funderade på hur jag skulle få sommaren att gå i väntans tider, men det har visats sig att det inte har varit några som helst problem.
Medan jag morgonpromenerar sköter Jameson dammsugningen

Jag hade en lista på små projekt som jag skulle styra upp under semestern och kan nu konstatera att det mesta är klart. Det har bland annat varit en del teknologi som jag har hunnit med att lära mig bemästra: den självgående dammsugaren, min nya Samsung Galaxy, systemkameran, en ny laptop och en ny bil som jag tycker förvånansvärt mycket om. Nu är det bara den nya skrivaren kvar att installera, men det tänkte jag skjuta upp till nästa vecka.
Det mesta är klart för September också. Hennes rum är inrett i rosa, svart och vitt. Man får en smärre färgchock när man kliver in i hennes rum, eftersom resten av huset går i svart, vitt och silver. En lila och svart vagn står och väntar på henne i garaget, liksom ett babyskydd till bilen. Både spjälsängen och vaggan är nybäddad och i byråerna har hon en stor uppsättning kläder i storlekarna 56 och 62. Blöjor, salvor, nappar och andra nödvändigheter är inhandlade. BB-väskan är också så gott som färdigpackad.

Även mamman själv känner sig redo. Igår fick jag ut nytt recept på mina blodförtunnande sprutor, som jag tagit varje dag sedan februari. Från och med lördag ligger jag inom normalramen för att föda och därför ska jag nu ta två sprutor per dag, istället för en. Yippie!!! (eller inte...) Imorgon ska jag även till hälsocentralen och ta prover för att bekräfta att jag blev helt frisk från urinvägshistorien. 

Om någon timme blir det nog en sväng till Gävle. Det är en brant slänt mot baksidan av vårt hus och nästa sommar kommer det ju att springa runt en liten krabat på gården. Inte världens bästa kombo. Därför ska material till ett staket inhandlas.

Efter det är nog hela "Att Göra-listan" avbockad.


Love,
Carro

2 kommentarer:

  1. 29 december blev det! sjukt häftigt... men nu ska man ju vänta också... ;)

    SvaraRadera
  2. Låter som en riktigt effektiv sommar! Härligt!

    Själv har jag en del kvar på min lista. Men det mesta handlar om att rensa och städa inomhus och det är ju faktiskt bättre att göra när hösten och kylan kommer...

    SvaraRadera