Besökare

måndag 20 augusti 2012

Sjukskriven...

Idag hade jag uppföljning hos barnmorskan. Jag åkte dit direkt efter att vi hade knäppt personalkort på förmiddagen och förväntade mig att komma tillbaka efter lunch. Som den naiva optimist jag är, trodde jag verkligen att blodtrycket skulle vara bra efter fyra dagars optimal vila, men hell no... Undertrycket hade krupit en bit över 100 nu och jag blev sjukskriven till följd av det. På torsdag blir det ytterligare en koll och om det är lika då, vidtas någon form av åtgärd som jag inte tänker spekulera för mycket kring nu.
Blir jag och vår supersköna säng en tid framöver...
Jag har självklart vetat att det inte var många dagar kvar på jobbet. Det kändes ändå konstigt att kasta in handduken redan idag, dagen innan eleverna kommer tillbaka från sommarlovet. Samtidigt känns det väldigt bra att lämna över allt ansvar till den otroligt kompetenta laguppställningen som vårt arbetslag kommer att bestå av det här läsåret. Ett riktigt skönt gäng helt enkelt.

Jag kommer att sakna dem och eleverna, men jag förstår att så fort September behagar att anlända, kommer mitt fokus att vara någon helt annanstans.


Love,
Carro  

5 kommentarer:

  1. Ja, det blir nog en omställning. Men en fantastisk sådan! Hoppas du kan vila ordentligt nu!
    Svar: Ja, jag tyckte om den! Och håller med om det att inte behöva visa rumpan ;) Dessutom tycker jag att den är enkel att både klä upp och ner, kofta och skinnjacka med boots till vardags och lite mer festligt till party.

    Tack detsamma!

    SvaraRadera
  2. tack ja det var skit kul
    nu ska vi äta plock buffe och mumsa har lagat mat i 3 timmar.
    ta det nu lungt o vila när du är sjukskriven
    kraaams

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att du blev sjukskriven. Hoppas att blodtrycket ger med sig snabbt så att du inte blir helt sängliggande den sista tiden. Inte långt kvar nu iaf..:)

    Apropå triathlonlopp så blir det nog ett sådant först nästa sommar för min del. Känner att det är ganska skönt att bara ha Lidingöloppet som mål nu i höst och sedan ladda för fullt inför Tjejvasan och Vasaloppet.

    Ta hand om er och vila ordentligt nu!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Oj, sjukskriven!! Hoppas att du blir bra snart vännen! :) Kramis

    SvaraRadera
  5. Tråkigt att du blev sjukskriven, men mår inte din kropp så bra nu så är det ju det ända rätta. Lycka till med vilandet.
    Kram

    SvaraRadera