Besökare

söndag 19 augusti 2012

On/Off

Jag har alltid varit en person med väldigt många järn i elden. Det är självvalt och jag trivs som fisken i vatten när jag har många bollar i luften. I torsdags blev jag i och med det höga blodtrycket ordinerad vila och då kan man ju fråga sig hur det fungerar för en person som jag?
Det enkla svaret på det, är att jag faktiskt är superbra på att ta det lugnt och varva ner. Det har även varit en direkt nödvändighet de senaste åren, då jag har arbetat dubbelt. I skolan på vardagarna och med musik på helgerna. Som mest intensivt var det 2010 då jag, förutom fulltidstjänsten i skolan, gjorde 123 gig. Då var söndagarna mina heliga vilodagar och jag unnade mig att flera utomlandsresor (där jag i och för sig ofta spenderade kvällarna med att uppträda på hotellet).
Jag må vara ett sanslöst energiknippe, men jag har en väldigt tydlig
On/Off-knapp
 som har hjälpt mig att kunna leva mitt liv som jag vill. I torsdags och fredags låg jag således hemma på altan och njöt av sensommarsolen. Igår åkte vi åter igen ut till mina föräldrar i skärgården; solade, grillade och lät klockan ticka på bäst den ville.
Är man inte en soldyrkaresom jag, kan exempelvis en bra bok vara ett annat bra sätt att slappna av på. Trots att jag alltid har älskat att skriva, var det först på senare år som jag började att läsa böcker. Idag uppskattar jag att leva mig in i en bra bok, även om jag hittills bara har tagit mig tid till att läsa när jag har semester. Just nu håller jag på med "Istället för dig". En spännande historia om olika människoöden.

Idag är det regntunga skyar över Söderhamn, så nu bär det av till Gävle, för att komplementera lite material det pågående staketbygget. På eftermiddagen blir det soffhäng och kika på när ärkerivalerna Manchester City spelar sin säsongspremiär i Premier League.

Hoppas de förlorar ... stooort...

Love,
Carro 



4 kommentarer:

  1. tusen tack :) haha ja glassen är sjukt god och maten också, vart i italien har du varit?? kramar

    SvaraRadera
  2. Det är en konst att kunna koppla av, just nu är det bra att du behärkar även denna konst! Var rädd om dig! Kramiz

    SvaraRadera
  3. ja verkligen
    jag är nog också en person med en on/off knapp älskar att ha mkt att göra. men ganska bra åt motsatta hållet också..
    Idag ska jag ha en mysig inomhus dag.
    helgen har vart full av roliga plåtningar.
    kraam

    SvaraRadera