Besökare

tisdag 21 augusti 2012

Shopping boostar motivationen

Jag älskar att shoppa. Min absoluta favoritshopping är på första plats klänningar och på andra plats bikinis. Det syns i mina garderober och ni har nog även märkt det här på bloggen, när det exempelvis har vankats utomlandsvistelser.
Under de sju månaderna som jag har vetat om att jag har varit gravid, har det däremot nästan inte blivit någon shopping överhuvudtaget. Dels har det känts onödigt att köpa kläder som jag bara kan ha under några få månader av mitt liv och dels har jag helt enkelt inte kommit i de kläder som har fallit mig i smaken. Det enda egentliga mammaplagget jag har införskaffat mig, är mammajeansen på bilden ovan: Baggyjeans med superresår. Hur sköna som helst, så de kommer att få ligga kvar i garderoben även i framtiden.
Shopping kan för övrigt vara en väldigt bra morot när man ska komma igång med träning. Att redan i startblocket inhandla ett plagg som man verkligen gillar och önskar att man en dag kan ha, boostar motivationen rejält. Man vill ju inte kasta pengar i sjön, så det gäller att hålla i träningen och kosten. En variant kan självklart vara att man istället unnar sig själv något när man har nått ett mål. Det är ju lite mer försiktigt.

 Personligen föredrar jag att
Take a Walk on the Wild Side...
Nu dröjer det inte länge förrän gravidmagen försvinner och jag kan börja forma kroppen igen. Jag tänker därför redan nu unna mig själv en ny klänning, trots att jag redan har så det räcker och blir över. Jag har klickat runt på otaliga sajter och till slut fastnat för fyra olika. Det gäller bara att bestämma sig. Långklänningarna (längre upp på bild) föll jag verkligen för. Vitt börjar kännas lite off-season, men jag tycker att klänningen ovan är otroligt vacker också.
Jag föll för ryggen på den här klänningen, men frågan är om den kommer att bli i kortaste laget till mina 176 centimetrar. En klänning måste självklart vara snygg i sig, men om man inte känner sig bekväm i den, är den heller aldrig snygg på.

Oavsett vilken klänning det blir, vet jag att den kommer att motivera mig i höst.

Ett snyggt plagg är så mycket mer
än bara ett snyggt plagg...

Love,
Carro 


6 kommentarer:

  1. Alla klänningar var verkligen supersnygga. Om inte den sista är för kort håller jag på den!

    Annars älskade jag ryggen på den svarta också. Men som sagt, alla fyra var riktigt snygga! :)

    Gainomax i frysen som glass måste jag helt klart testa. Slänga in några där redan ikväll kanske..:)

    Hoppas du får en fin vecka trots viloläge!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. ja det är kul det där med generationer.
    Nu ska vi ta en sväng till affären.
    Jag har fått tebax min stalker i bloggen som jag haft ett par år.
    så nu är hon anmäld till blogg.se allafall.
    kraaam

    SvaraRadera
  3. Jättefina allihop ju!

    SvaraRadera
  4. Hejsan vännen!

    Hoppas verkligen att du tar det lugnt och viiilar ordentligt nu.
    Nätshopping är bra avkoppling och passar en sjukskriven gravid kvinna ;)

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  5. Skönt och ha ditt stöd när de gäller kossorna
    kram

    SvaraRadera
  6. Självklart kommer jag dela med mig av en virituell utställning till er alla som inte har möjlighet att närvara på plats. I form av foton & filmer. Jag håller er underrättade. Vernissagen är den 14 september - så det är lite tid kvar.

    SvaraRadera