Besökare

onsdag 22 augusti 2012

Worrying Kind...

Det där med att cruisa runt i bilar på nätterna är väldigt populärt i mina hemtrakter. Jag har aldrig förstått mig på spektaklet, men igår testade även vi på det där med att vara ute och köra bil mitt i natten. Anledningen var att fröken September inte hade följt sitt vanliga rock 'n' roll-galna rörelsemönster under de senaste två dagarna. I kombination med det höga blodtrycket, är det inte för inte som man blir lite orolig. Sådant händer ju aldrig mitt på dagen, utan självklart på kvällen, så att man blir tvungen att ringa till förlossningen 5,5 mil hemifrån.
Man var ingen direkt glamourös 50-talspingla inatt...
Oavsett hur cool man är i vanliga fall, kan jag lova att man inte är särskilt kolugn när de ber en åka upp direkt. Utan att ställa vidare många frågor. Efter en timme kunde de dock konstatera att bruden mår bra. Hon tycks vara lite On/Off som sin mor. När hon bestämmer sig för att schäjka loss är det fullt ös - medvetslös, men när hon vilar är det stilltje upphöjt i tio. Lättande nog, hade även mitt blodtrycket sjunkit hela 15 steg, så nu hoppas jag att det ser likadant ut på morgondagens koll.
 
Vi klev innanför dörren vid halv ett i natt. En betydligt lugnare Carro sov sedan till elva idag. Det tar visst på krafterna att vara en orolig mamma...
 
Love,
Carro 

12 kommentarer:

  1. Jobbigt att behöva vara så orolig men skönt att det inte var någon fara!

    Hoppas blodtrycket fortsätter åt rätt håll idag med!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Så skönt att allt såg bra ut - låter kanon att blodtrycket stabiliserats också.
    Kanske kände September att mamma tar det lite lugnare nu, så hon tyckte att hon kunde göra detsamma?

    Kram, kram!



    SvaraRadera
  3. hallå där :) allt bra med dig?? kramar

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att det var okej med henne. Usch vad hemskt, att vi oroar oss redan, innan de fötts, tänk då hur vi kommer vara när de är tonåringar.. ;)

    SvaraRadera
  5. Ja men så är de ju ;)
    Har du haft e bra dag ? kram :)

    SvaraRadera
  6. nje de ska man inte egentligen, man ska slappa poå lediga dagar, men här va katthår överallt :)

    SvaraRadera
  7. Hej sötnos:)
    har du haft en bra dag? kram :)

    SvaraRadera
  8. Hej Carro,,skönt att allt var som det ska,,lilla fröken vilar nog bara inför sin debut i verkligheten...
    Nja nog verkar du ha lite oklart för dig vars jag är,ändå..Haé Kram.

    SvaraRadera
  9. ja det är så mysigt
    ja du får börja med sånt när du är mamma ledig hehe mkt godare än köpe grejer. hihi.
    Nu ska jag hafilm mys i sängen hoppas du har en bra kväll
    kraam

    SvaraRadera
  10. Sv: Min favorit bland Gainomaxsmakerna är helt klart blåbär. Den skulle jag kunna leva på..:) Har stoppat in ett par i frysen nu som jag tänkte testa någon kväll också. Så hoppas jag att det blir lika god "glass" som det låter..:)

    SvaraRadera
  11. hej goding :) allt bra med dig? mångra kramar

    SvaraRadera
  12. Härligt att allt var bra med fröken lilla!
    Sv: tentan gick väl sådär.. men det löser sig ;)

    SvaraRadera