Besökare

fredag 3 augusti 2012

OS tar kål på mig...

Här ligger man strandad i soffan full av förväntan och kollar på OS. Liksom media, har även jag håsat upp Sveriges medaljchanser på tok för mycket. Som min goda vän Idag poängterade igår: Hoppet är det sista som lämnar människan. Och som jag hoppas. Dag efter dag. Att Sverige ska ta medaljer. Dahlbys silvermedalj igår kom däremot väldigt överraskande.

Bäst när det verkligen gäller.
Väldigt osvenskt.

Men VÄLDIGT välkomnat...
Idag hade jag höga förväntningar på fotbollen. Trots att Sverige definitivt inte hade övetygat hittills, så trodde jag på dem. Vid det här laget borde jag ha lärt mig ett och annat om fotboll. Exempelvis att en bra målvakt är ett måste för att ta sig igenom turneringar. För en timme sen var möjligheten till fotbollsmedalj förbi, liksom kanotmedaljen och Moa Hjelmer. OS tar kål på mig. Tur är i alla fall att friidrotten har börjat nu. Nu kan man fokusera på att njuta av trevlig TV-underhållning, istället för att hetsa upp sig över svenska missade medaljer.

Love,
Carro 

3 kommentarer:

  1. Ja OS känns nästan lite avslaget för oss som hoppas..Jag är väldigt nöjd med min Nikon D3100 jag har även en långzom Nikon Colpix P90,,
    Tålamod är en bra egenskap,träna på den..Haé Kramen.

    SvaraRadera
  2. Tack för fina kommentaren hos mig. Känner att jag vill fixa i ordning riktigt fint i min lilla versksta nu och bara sätta mig där och skapa, hoppas känslan håller i sig....
    Kram Kina

    SvaraRadera
  3. Jag ser inte så mycket på OS men hoppas givetvis på svenska medaljer! Idag drar vi ut till kusten och det stora kalaset för pappa! Det ska bli jättekul! Måtte solen få skina över oss alla denna lördag! Kramiz

    SvaraRadera