Besökare

torsdag 2 augusti 2012

Nya Kamera

I tisdags köpte vi en ny kamera: min första systemkamera. Tidigare har jag haft en Slit & Släng-kamera som man kan tappa i golvet och ta bilder med ner på 3 meters vattendjup. Den har varit lämplig att ha med när man är på stranden och när man är ute och giggar (eftersom kameran då ofta hamnar i händerna på onyktra människor som vill hjälpa till och ta bilder). Nu när jag blir hemma ett år med September, tyckte vi att det var dags för en "riktig" kamera.
Jag hade med mig kameran ut till skärgården igår och provade lite. Som med allt nytt, är det lite svårt i början, men jag tänkte ta det där med inställningarna allt eftersom.

Jag må föredra klarblå himmel, men molnen ser faktiskt ganska coola ut på bild. 
Taget från vår hall
Morgonsolen som lyste in vardagsrummet igår morse klockan 05.00.

Nu ska jag sätta mig och läsa instruktionsboken, så får vi se om jag lyckas förstå mig på nyköpet - innan vi blir tre här hemma. 

Love,
Carro   

7 kommentarer:

  1. Hej du,,ja visst märks det att vi går mot mörkare tider,,jämfört med 21 juni så är dagen 2,15 timme kortare nu..
    Grattis till din nya systemkamera,läs o lär..Jag har en Nikon D3100 +några olika objektiv..Fina bilder tagna i jättefin miljö..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Verkligen jättefina bilder! Jag har haft min i tre år men ännu inte lärt mig alla finesser. Kramiz

    SvaraRadera
  3. Å vad bidde det för kamera då??

    // Anders

    SvaraRadera
  4. jag förstår.. ja The Dark Knight Rises var GRYM, men ted var verkligen skit rolig! du måste se den! allt bra annars?? kramar

    SvaraRadera
  5. Nikon D3100. Lagom nybörjarklass :-)

    SvaraRadera
  6. Riktigt fina bilder! Jag köpte ju en systemkamera för två år sedan men inte alls lärt mig den än. Så tänkte försöka hitta en fotokurs i höst/vinter..

    Du som var med på Fitnessfighten, min kusin funderar på att anmäla sig men har lite funderingar som jag lovade att fråga dig. Hoppas det är ok?!

    Hur pass avancerat är det om hon inte är så van att träna idag (har tränat mycket tidigare men inte nu på ett tag). Är det för tufft att köra igång otränad eller är det en lagom nivå på kickstart?

    Är recepten mycket "vanlig och enkel" mat eller är det mycket komplicerat som kräver tid för att få ihop om dagarna?

    Eller har du kanske till och med ett exempel på hur en dag kan se ut, tränings- och matmässigt?

    Tack på förhand!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Åh, vilka fina bilder!=) Vad är det för kamera?=)

    sv: Håller med dig gällande 2-timmars-träningen :) Men kände att jag ändå kunde köra lite längre och lite mer än vanligt eftersom jag eh..verkligen inte rör mig så mycket till vardags nu under semestern :P Så det var skönt att få ut lite extra där :) annars kör jag aldrig längre än 60min med styrkan! :)

    SvaraRadera