Besökare

lördag 4 augusti 2012

Inspirerande OS-silver!!!

September 2010
Det hjälper tydligen att klaga. Bara minuten efter gårdagens inlägg blev det klart att Sverige tar en ny medalj på söndag, i segling, och idag blev det ju en ny silvermedalj i Triathlon. Vilken tävling det var! Efter två timmars slit skiljde det minimala nio tusendelar från ett guld för Lisa Nordén. Känns extra bra med medalj i en sport med "riktiga" atleter. Jag är oerhört imponerad av Nordén. Uthållig och stark. En tvättäkta IRONWOMAN som boostar min inspiration nu när jag går omkring här hemma och längtar efter att få börja träna hårt igen.
Augusti 2010
Och på tal om träning... Vi skulle ut på en powerwalk idag, men efter 300 meter fick jag så pass (September)ont, att vi vände. Nästan direkt kändes det bättre, så vi vände igen och fortsatte på orginalspåret. Vilket vi inte skulle ha gjort, för där på stigen låg det ett snokäckel. Årets första och förhoppningsvis sista orm. Don't like them at all...

Vi tog oss i alla fall runt varvet på knappa 33 minuter, vilket kan jämföras med måndagens tid på 29 minuter. Det är inte riktigt min dag idag. Yr och illamående, men hoppas på nya krafter imorgon.

Love,
Carro

2 kommentarer:

  1. tack det lär behövas.
    så orolig inför måndagen.
    hoppas du mår bättre snart.
    kraaam

    SvaraRadera
  2. Ironwoman var rätt ord för vår triathlonkvinna! Jösses vad duktig hon var :) Ha det gott!

    Kram Kina

    SvaraRadera