Besökare

fredag 17 augusti 2012

Min syn på människokroppen...

Jag pratade med en bekant häromdagen som beklagade sig över att hon kände sig tung och trött i kroppen. Hon har sina barn varannan vecka och jag föreslog henne att hon skulle börja varje dag med en morgonpromenad de veckor hon inte hade barnen. Som så många gånger förr nämnde jag några av fördelarna: tid att rensa huvudet och tagga igång inför arbetsdagen, frisk luft och optimal förbränning. Till svar fick jag att jag borde försöka se utanför min träningsfixerade bubbla ibland och att alla människor faktiskt inte strävar efter att bli vältränade.

Jag tog inte direkt åt mig, men jag passar ändå på att en gång för alla tydliggöra hur min "bubbla" egentligen ser ut:  
1. Jag tycker inte att man måste ha en vältränad kropp, men alla människor mår bra av att ha en hälsosam kropp och framför allt: En hälsosam livsstil.
2. Jag ser kroppen som ett verktyg. När man bygger upp mål i livet, behöver man ha bra verktyg för att åstadkomma det.
3. Kroppen är livets viktigaste verktyg. Sömn, styrka och uthållighet är A och O.

Vidare tycker jag att människokroppen är fantastisk vacker och jag fascineras över det faktum att man faktiskt kan påverka hur den ser ut.

 Hur andra människor väljer eller inte väljer att skulptera sina kroppar, är helt upp till dem.

...och då har jag sagt mitt!

Love,
Carro 

6 kommentarer:

  1. SV: Tack sötnos! :)) Jag hoppas också på en vinst! Hoppas allt är toppen med dig och att du får en underbar helg! Hur mår bebisen i magen förresten? :D Snart dags ju!

    SvaraRadera
  2. Hej snygging, har du haft en bra dag än så länge?? många kramar

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara säga efter min fitnessmånad att jag ALDRIG mått så bra någon gång och aldrig fått resultat så snabbt heller för den delen. Och jag har provat en del dieter, pulver etc. Jag känner mig mycket, piggare och gladare att jag dessutom fått en mer fit kropp är bara en bonus. Den största vinsten är helt klart välmåendet. Hoppas du får en fin helg!

    Kram Kina

    SvaraRadera
  4. det är det verkligen :) har du varit i Italien?? kramar

    SvaraRadera
  5. Jag håller med, du har helt rätt i det du säger:-)
    Och va bra att du trots allt kan vila nu när du måste du vackra gravida kvinna:-)

    Kram Jenny

    SvaraRadera