Besökare

torsdag 30 augusti 2012

Lilltjejen inte så liten trots allt...

Jag har precis kommit hem från barnmorskan. Både hon och vikarien som jag hade under sommaren är väldigt bra. Full koll och inga konstigheter alls, vilket är betryggande då det har varit en riktig soppa på andra håll de senaste två veckorna. Fick åter igen bekräftelse på det idag. Läkare A som vi inte kunde kommunicera hjälpligt med och som skrev in fel värden i min journal förra veckan, hade skrivit under min journal i Läkare B's namn. Läkare B, som vi träffade i tisdags, påtalade risken för hjärnhinneinflammation vid högt blodtryck och att det  i dagsläget främst är därför som jag inte får gå över tiden mer än en vecka. Vi tyckte det lät lite underligt och mycket riktigt förklarade barnmorskan idag, att han nog hade menat hjärninfarkt. En viss skillnad. Även om det är som pest eller kolera, vill man ju trots allt ha koll.
 
Ledsen att jag ältar och neggar, men i min naiva bubbla får det inte råda tveksamheter inom vården.
 Hursomhelst, lilla tösen har det bra där inne fortfarande. Eller lilla och lilla... hennes vikt vid ultraljudet i tisdags låg redan då över medelvikten för födslar. Mitt tryck är som vanligt för högt, men ändå stabilt och det är så skönt att veta att det hittills inte har hämmat hennes tillväxt. Om inget händer innan, ska det på tisdag tas beslut om när och hur allt ska fortlöpa.
 
Vänta - Not my cup of tea.  
 
Love,
Carro 

5 kommentarer:

  1. Meeeeen! Tryck ut henne nu så jag får se! Och sen vill jag veta ALLT. haha. så jag kan ladda inför min förlossning! kram och lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ska hälsa henne det och hoppas hon lyssnar på dig :-)

    SvaraRadera
  3. Men herre guuuuuuud, som en viss herre från Ljungskile skulle sagt. Vad är det för läkare?? Man blir alldeles matt när man hör.
    Ja nu är det ju bara 2 dagar kvar på aug så chansen att det blir i september är ju stor (håller tummarna). (A fyller i början)
    Vi båda önskar er en bra helg!
    Kram/Y

    SvaraRadera
  4. Ja, du Carro - visst önskar man väl att man kunde lita på vården och få klara besked..
    Men, tyvärr så är det ju sällan så...

    September gottar sig nog där inne och är totalt omedveten om allt som sker i världen utanför. Hoppas dock att hon tkr att det är dags att komma ut snart - håller med Frida - nu vill vi se lilltösen!!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  5. Men herregud! Anmäl läkaren. Tyckte att det var lite underligt när du skrev häromdagen att du hade risk för hjärninflammation...hade jag aldrig hört talas om tidigare, men nu föll poletten ner;) Skönt att lillan mår bra därinne iallafall...och hoppas att du också mår bra trots ditt höga tryck.
    kramar Mariah

    SvaraRadera