Besökare

söndag 12 augusti 2012

Avslut är början på något nytt...

Imorgon börjar jag jobba igen. Det kommer att kännas ovant att behöva ställa klockan på kvällen och inte behöva kolla av väder-apparna för att se om det möjligen kan bli ännu en slapp dag i solstolen. Jag kommer utan tvekan att sakna sommaren, även om jag aldrig någonsin har haft någon slags höstångest eller "börja jobba igen"-ångest när semestern närmar sig sitt slut.  

Idag är det även sista dagen på OS. Känns lite konstigt att skiljas från ett sällskap som man har spenderat flera timmar om dagen med, i drygt tre veckors tid. Det känns i alla fall härligt att avrunda spelen med finalen i handboll. Vågar mig till och med på att sticka ut hakan och säga att vi vinner med 26-24. Oavsett resultat anser jag ändå att den största svenska prestationen under OS var Lisa Nordéns silver.
Vilken tjej!

Alla avslut är samtidigt början på något nytt.
Jag kommer knappt att hinna börja jobba, innan jag går på långledighet med lillan. Redan igår kunde vi se Zlatans premiär i franska ligan och det var riktigt underhållande. Nästa vecka drar Premier League igång och efter QPR's läggmatch i förra säsongens sista omgång, hoppas jag att mitt beloved Manchester United nu kommer tillbaka revanschsugna.

Hösten 2012:
I'm Ready For Your Arrival!!!


Love,
Carro 

6 kommentarer:

  1. Ja jag är jättenöjd med min stora musmatta,,ska försöka hålla det fri från kaos..Nu får vi hoppas på en fin höst,,september vet ju du och jag blir fin,,då sker ett litet under,A little piece,ska beskåda världen..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Hur länge till ska du jobba? När är ni beräknade?

    SvaraRadera
  3. Semestern går alldeles för fort!! ha en fin start på jobbet i morgon ;)kram Jessica

    SvaraRadera
  4. ja men visst är de så, denna hösten kommer bli jätte spännande! :)
    har du haft fint väder under semestern nu då? kram :)

    SvaraRadera
  5. Synd att du inte fick rätt ang handbollen.. Men de gjorde det bra ändå, grabbarna!

    Det gäller att tänka positivt, eller hur?
    Tycker också att det känns helt okej att börja jobba. Veckorna brukar rulla på ganska bra och vardag och rutiner är ju alltid bra.

    See ya!
    kramen..

    P.S - har bakat bröd idag, hur många vuxenpoäng är det?!

    SvaraRadera
  6. jaa verkligen, hon var grym! :) Borde ha vunnit tycker jag eller att det blev lika.. ;) Handbollen var ju verkligen rafflande, men att vi tar silver och att det skiljer en endaste liten poäng är jättebra resultat!! :D Hoppas att du har det bra på jobbet. Kram

    SvaraRadera