Besökare

måndag 13 augusti 2012

Back@Work

Jag var sanslöst trött imorse när klockan ringde tio i sju. I stundens hetta kändes det som om jag hade kunnat betala dyrt för att få sova vidare, men när jag väl hade kravlat mig ur sängen var jag både pigg och motiverad till att åka till jobbet.
Dagen på jobbet var sedan riktigt bra och timmarns flög förbi snabbt. Många trevliga möten med både gamla och nya kollegor. Atmosfären är positiv och även om alla människor älskar semester, så klagar ingen över att börja jobba igen. Inte som var och varannan statusuppdatering på Facebook, där folk ogenerat beklagar sig över "helvetet att gå tillbaka till jobbet". Jag hatar verkligen sådant. Var glad över att du har ett jobb, eller skaffa dig ett annat... helst igår. Att ogilla sitt jobb ser jag som ett personligt misslyckande, för allt blir vad man gör det till. En positiv inställning  och en inre drivkraft smittar oftast av sig på omgivningen. Det kan vara värt att ha i åtanke varje dag man kliver in på sin arbetsplats.

Love,
Carro   

5 kommentarer:

  1. Hej Carro,,så sant,jag har ofta fått kritik för mitt positiva tankesätt,,inte så mycket på senare år,men ofta när jag arbetade i Skutskärsverken på 60 talet...Bra då har vi samma favo från OS Lisa Nordén,vilken tjej...Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Du är så himla klok Carro =)
    tror att alla var glada att se dig och din "lilla" mage. Antar att eleverna inte börjat än??
    Här i Sthlm börjar de nästa måndag.
    Vi har haft CANONers väder idag men A har varit på KS för sitt andra dropp så vi har inte sett solen mer än genom fönster. På onsdag ska vi ut och äta med ett par vänner då jag o A firar silverbröllop. (första gången vi går på rest på en bröllopsdag,hihi)
    Tack för att du tittar in till mina kort då och då, blir alltid så glad.
    Sköt om dig nu den sista tiden innan September kommer =)
    Hälsa L
    Många kramar//Y

    SvaraRadera
  3. Åh men tack. Jag använder en äldre systemkamera på stativ (inga fancy objektiv eller så) Nikon D40. Självutlösare. Sedan fixar jag bilderna i photoshop eller/och med hjälp av färdiga filter-program.

    SvaraRadera
  4. åå tack :) haha ja det är aldrig fel att bli sminkad och stylad, I love it!! plåtningen gick jätte bra tack.. har du blivit plåtad någongång?? kramar

    SvaraRadera
  5. Godmorgon!

    Tyckte också att det var kanon att komma till jobbet igår - speciellt när dagen kändes så positiv!

    Känns dock lite synd att du inte kmr att vara kvar i höst och förgylla våra dagar med din positiva inställning! Men vi ska försöka hålla ställningarna under ditt sabbatsår så kör vi gärnet från hösten 2013 igen!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera