Besökare

fredag 24 augusti 2012

En riktigt bra dag till slut

Gårdagen som började så illa, urartade sig riktigt bra till slut.
Dagen fortsatte visserligen med att en kollega till gårdagens omtalade skämtläkare hade skrivit ut fel recept på mina sprutor (morr morr), men efter den fadäsen gick allt som på räls. Mötet med läkaren på min hälsocentral gick riktigt bra och jag känner mig lugn inför helgen...
...särskilt efter att Älskling kom hem med en oväntad överraskning...
...i form av en nyinköpt blodtrycksmaskin.
Han är fantastisk, min man.
Otroligt skönt att när som helst kunna kolla att trycket inte har stuckit iväg ytterligare.
 
På kvällen åkte vi ut och käkade på skärsgårdsrestaurangen Albertina med mina föräldrar. Det var en fin kväll, men det märks verkligen att hösten har intagit södra Norrland nu. Kvällstemperaturen sjunker snabbt och solen likaså.
Räkbakelse till förrätt är ett absolut måste när man äter på Albertina. Hur man sedan lyckas trycka i sig en Jubileumstallrik fylld med lax tillagad på olika sätt, är en gåta.
 
Önskar er alla en fin fredag!
Love,
Carro 
 
 
 

 

6 kommentarer:

  1. hihi ja visst e det så? =) Sen blir det till att njuuuta resten av fredagen. Allt bra? =) Kram

    SvaraRadera
  2. absolut :) har du fått en bra start på dagen?? många kramar

    SvaraRadera
  3. Ibland är det "bra" att ha måttliga motgångar, för då uppskattas de bra sakerna i vardagen ännu mer! :-) Ha nu en riktigt bra helg pårä! (Ja, alla tre!) :-) M.v.h. /Niclas

    SvaraRadera
  4. Hej du,,skönt att det ordnade sig,så du slipper vara orolig..
    Ja det var en kanonvecka i norrland,och käka rökt öring från stuten direkt,,skitgott..Omtänksam gube har du,,Haé Kramen.

    SvaraRadera
  5. tack
    vilka härliga bilder du delar med dig av från skärgårdsrestaurangen.
    Hur är allt ikväll?
    här har det blivit familjemys med tacos och nu blir det äppelpaj sen väntar filmen spegel spegel och massa godismys
    kraaam

    SvaraRadera
  6. Vad skönt!=)
    Jag har själv en blodtrycksmaskin hemma. Men den är en handleds maskin och fungerar inget vidare och jag litar inte på den. Mäter på VC istället. Obh Nordica brukar ha bra grejer och jag har hört att den är väldigt exakt vid mätningar!=)
    Nu börjar det väl närma sig tills den lilla kommer? Spännande!=)

    SvaraRadera