Besökare

torsdag 19 juli 2012

Välgörenhetsgala...

Efter en riktigt härlig sommardag i skärgården, åkte jag och Älskling ut till stadens havsbad igår kväll. För drygt ett år sedan inträffade en ytterst tragisk drunkningsolycka där, då en god väns 7-åriga son omkom. Igår hade man anordnat en Välgörenhetsgala där, i pojkens minne.
Klent tryck vid scenen...
Det bjöds på en hel del underhållning, med bland annat Lill-Babs som dragplåster. Jag ville gärna lyssna på Tommy Nilsson, som jag tycker är himlarns bra. Tyvärr hade jag missat turordningen lite och tog som för givet att han skulle uppträda bland de sista. På grund av att han skulle vidare på ett annat gig senare på kvällen, hade han istället inlett galan och eftersom vi kom en timme efter galans start, missade vi honom helt.
De hade en otrolig tur med vädret och omkring 1000 personer besökte galan. Inte särskilt mycket för en stad med 25'000 invånare och dessutom kom säkerligen hälften utifrån. Det är så det fungerar i vår finurliga stad: så fort det kostar pengar ryggar folk tillbaka. Oavsett vad pengarna vid liknande föreställningar går till, tycker jag att det är skamligt att många människor står utanför områdets staket och tar del av underhållningen UTAN att betala de 100 kronorna inträdet i det här fallet kostade. Utan att skämmas till och med. Tyvärr även det, ganska typiskt. Vi kallar det ibland, lite elakt,  för Söderhamns-mentalitet...

Love,
Carro 

8 kommentarer:

  1. Mors..Samma här,svårt att få folk att spendera de kronor det kostar att besöka vår lilla folkpark,,alla kan inte vara Söderhamnare,,utan det är nog lite Skutskärs-mentalitet också...
    Ja det är skitkul med dessa återvändardagar,synd bara att intresset verkar minska,eldsjälarna försvinner,och ungdomarna flyttar,så medelåldern i byarna stiger år för år..Haé Kram..
    Spännande att få höra vad du kommer att åka i..

    SvaraRadera
  2. Alltid lika tragiskt när något sådant inträffar. Fint ändå att ordna något så vackert i hans minne!

    Svar: Ja, tack nu mår jag bra. Det var ju mest att jag var på så himla dåligt humör..

    Jag gillar den outfiten och det uppträdandet! Tack detsamma :)

    SvaraRadera
  3. tack
    jag ska precis åka till sjukan.
    lite trött och seg bara.
    vad händer hos dig idag då? kraaam

    SvaraRadera
  4. jag hade totalt missat "galan" hur var det med marknadsföringen ?

    KUSIN VITAMIN

    SvaraRadera
  5. Vilken otroligt tragisk händelse, och hemskt att folk inte ens kan lägga en hundring för att stötta ett så bra initiativ! :(

    SvaraRadera
  6. Synd du missa han, roligt med såna minnesgala
    Ok missförstå mig nu inte, men de tror jag inte du gör

    Nja tomteluva går man ej normalt i juli haha
    Man vet aldrig med mig vad jag tar mig till

    Mkt uppmärksamhet blir de
    kram

    SvaraRadera
  7. Så himla tråkigt med folk som inte kan betala de kronorna till välgörenhet men ändå "njuta" av underhållningen. Riktigt dåligt som sagt!

    Hade jag varit hemma hade jag helt klart åkt dit. Även om jag inte har en aning om vem familjen är så är det ju inte ofta det sker saker och dessutom för en god sak hemomkring...

    SV: Är sedan i tisdags faktiskt redan på plats. Hotellet heter Kahya Resort & Aqua. Ligger 15 km utanför Alanya men riktigt bra. Helt underbart här verkligen. Ett bra gym, ett underbart väder och vattentemperatur samt riktigt god mat och goda juicer. Lovely! :)

    SvaraRadera
  8. Ja, det är dåligt men tyvärr är det så på många platser, jag ser det här också dessa "snyltarplankare"...
    I morgon sticker vi iväg en sväng till Side...måste ladda upp solcellerna lite...kramiz

    SvaraRadera