Besökare

fredag 13 juli 2012

Tillbaka på svensk mark

Igår eftermiddag landade vi på Arlanda efter en fantastisk vecka i Side, Turkiet, på resorten Royal Dragon. Det kan låta underligt i mångas öron, men faktum är att vi inte satte en fot utanför hotellområdets dörrar på hela veckan. Den enkla anledningen till det, är att hotellet har överöst oss med allt vi kunnat önska för en underbart avkopplande semester där quality time med sol, bad och god mat har stått i fokus.
Älskling med vår servitör Fatih, som passade upp oss högklassigt under hela veckan
Även igår hann vi med en sväng på stranden och i poolen, innan det var dags att lämna hotellet. Det kändes ganska vemodigt att åka därifrån, men samtidigt är det en skön trygghetskänsla att vara på hemmaplan. Jag hade turen att må förträffligt bra under resan, men med September i vecka 33 i magen vet man ju aldrig... Däremot behövde jag aldrig visa upp mitt intyg om att jag var i god kondition att flyga.

På balkongen med view över hotellets mini-tivoli
Det var väldigt skönt att krypa ner i vår egen säng igår kväll. Imorse vaknade jag enligt den turkiska tiden 06.40, vilket innebär inte lika sköna 05.40 här i Sverige. Jag tog en morgonpromenad i förmiddagssolen, som nu har försvunnit bakom moln av regn och åska. Just nu spelar det inte så stor roll, eftersom jag har en resväska att packa upp, tvätt som ska tas hand om och massor av bloggar att läsa ikapp.

Ikväll ska vi dock grilla hos mor och far, så vädergudarna får allt ta och styra upp det här skitvädret tills dess!

Love,
Carro

5 kommentarer:

  1. Välkomna hem igen "blekfisar" =))
    Jag behöver ju inte fråga om ni haft det bra, det kan jag både se och läsa.
    Tiden går så fort så man tror inte det är sant och snart kommer hon den lilla efterlängtade September och vi som ingen sommar haft....
    Vad babblar jag om??
    jag har aldrig varit så blek som den här sommaren, men vi kanske sticker snart beror lite på A som ska in på KS nästa torsdag och göra en njurbiopsi, vad behandlingen sen blir.
    Ha en trevlig kväll hos föräldrar
    kram/ Y o A

    SvaraRadera
  2. Låter som ni har haft de underbart! :D Hoppas att ni slapp regnet när ni skulle grilla! :) Här har det regnat precis varje dag typ! :P trist... Solen kikar fram en stund sen kommer det en skur och så håller det på! :P Kram

    SvaraRadera
  3. Låter verkligen helt underbart! :)

    Semester innebär ju just som du skriver sol, bad och god mat. Och får man det då på hotellet så känns det ju inte så viktigt att röra sig därifrån som sagt..:)

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar vecka ni verkar ha haft! =)

    Förstår att du kände viss oro,alltid trygg att vara i hemlandet när man inte har så långt kvar till födseln...

    /Pia

    SvaraRadera
  5. Ser att ni haft en härlig vecka, vilken tur att ni kunde byta ut Sveriges ruskväder till en vecka med sol och värme i Turkiet. Jag har börjat köra fitnessfighten :) så nu ska jag förhoppningsvis komma i riktigt bra form... du som kört den kan väl komma med lite glada tillrop och peptalks?

    Kram Kina

    SvaraRadera