Besökare

tisdag 10 juli 2012

Stackars dumma manniskor...

Dagarna rullar pa ı ett fasligt tempo har nere. Vart nya İ-landsproblem ar att poolen stanger klockan sju, vilket gor att vi numer far stressa fran stranden pa kvallen for att hinna med ett sista dopp innan vi gar till rummet. 
Man uppmarksammar ganska mycket under en lang dag pa stranden. Det som fascinerar oss mest ar hur otroligt dumma vanor de flesta manniskor tycks ha, som exempelvis det har med solkram. Folk tar med lotionen till stranden och smorjer in sig dar, med badkladerna pa. Eftersom badkladerna ror pa sig under dagen leder det till att ungefar 75% av alla manniskor branner bikini- och badbyxelinjerna. Rejalt dessutom. Och nar man ser de kritvita ryssarna och britterna smorja in sig med faktor 6 for att sedan ligga och steka i solen en hel dag - Det gor nastan ont pa mig nar jag tanker pa hur illa de branner sig. 
For mig och September gar det daremot bra i solen. Jag kor dubbla solfaktorer: 30 och 50 plus att hon far ligga under en handduk hela dagen. Med tanke pa hur bra jag har matt den har veckan, tycks det vara ett vinnande koncept :)
Love,
Carro



4 kommentarer:

  1. Fasen vad gött det ser ut med sol & bad - här är det bara regn och grått. Jag hatar den här sommaren.

    SvaraRadera
  2. Gud i skruven vad avis jag är på er som fått vara nere i solen och haft det skönt. Håller med dig ang solskydd osv. Tänk att man kan se bleka människor smörja sig med olja och sedan lägga sig. Du kommer att bli ännu mer förfärad sedan när du ser hur dom gör med sina barn (man lägger inte lika mycket märke till sånt innan man själv fick barn) När vi åkte med Tim när han var liten, var det typ 50 solskyddsfaktor, oversized t-shirt som gick till knän och ner på halva armen + solhatt och sedan gärna en solstol i skuggan. Han såg nog jättekonstigt ut..... men vi var rädda om hans skinn.

    Kram Kina

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Du är så vacker och så otroligt fina ihop! :) Det var en bra idé att ha en handduk över September! Har faktiskt aldrig sett någon gravid på stranden som skyddat sin mage.. Välkommen hem igen! :)

    SvaraRadera
  4. Just det! Nu är jag så där senil igen. Men hade du gått din PT-utbildning som du vann på Fitnessfighten?=)

    SvaraRadera