Besökare

söndag 22 juli 2012

Tålamod: Sådär...

Åter igen vaknade vi till en relativt blå himmel. Till skillnad från igår då det blåste ishavsvindar och var runt 13 grader på morgonkvisten, har kvicksilvret redan hunnit passera 17 grader. Lätta molnslöjor rör sig sakta över himlen. Här hemma går väder-apparna varma och enligt dem kan det bli soligt åtminstone fram till klockan 13.00.
Igår tog jag mig i kragen och började fippla med den nya mobilen, Samsung Galaxy, som Älskling fixat åt mig. Jag höll på att bli galen. Särskilt när jag skulle få över kontakterna från min gamla HTC, trots att jag både kopierade allt till sim-kortet och syncade allt med ett program på datorn. Efter diverse svordomar och uppgivna suckar, rodde jag det hela i land i alla fall. Det är jobbigt med nytt, men samtidigt så brukar det alltid vara värt de där två första veckornas utmaning av tålamodet, när man sedan upptäcker hur mycket bättre det nya faktiskt är.

Nu ska vi bege oss en sväng ut till skärgården igen.
Önskar er alla en jättefin dag!

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar