Besökare

måndag 23 juli 2012

Sänker kraven och njuter

Oooh vad jag älskar sommaren!
Särskilt när den tillåter lata dagar i en solsäng vid havet.
Man ska å ena sidan inte berömma just den här sommaren så överdrivet mycket, med tanke på de löjligt låga temperaturerna. Å andra sidan har det hjälpt oss att sänka kraven rejält. Tidigare inväntande man en molnfri himmel och 20 plusgrader för att packa badväskan, medan vi nu gladeligen ligger ute i 18 grader och halvklart en hel dag.
Vi har dock inte bara latat oss de tio dagarna som passerat sedan vi kom hem från Turkiet. Nästan varje dag har vi varit ute och powerwalkat, med betoning på power. Vi har pressat tiden på vår vanliga runda med flera minuter och igår kom jag upp i maxpuls på 164 och medelpuls på 138. Siffror som jag normalt sett aldrig skulle kunna uppnå när jag promenerar, om jag inte vore så himla gravid.

Jag vet att den som väntar på något gott... men det börjar bli lite väl otympligt nu. Förhoppningsvis kommer September väldigt snart att börja sjunka ner, för just nu känns det som om magen sitter uppe i halsen. Sömnen har även blivit lidande den senaste tiden eftersom det är svårt att ligga bekvämt, trots att jag bunkrat upp med fyra kuddar i sängen. Jag har löst det med längre eftermiddagsnappar. (Hmm... två timmar kanske inte räknas som "nap"?) Jag känner mig trots allt pigg på dagarna, så vad har jag att klaga över?

Hoppas er vecka kickar igång
på allra bästa sätt!

Love,
Carro

8 kommentarer:

  1. Tackar,jag åker alltid väg 331,,den vägen kallar jag för Lupinvägen,,denna blå växer vid min grannes stuga..Ser att ni njuter alla 3 med sol och bad,,härligt,,för mig är det graderna som sätter emot..Haé Kram

    SvaraRadera
  2. Ja den här sommaren går nog till historien...

    Förstår att det börjar vara segt nu, jag försöker njuta av att ännu vara ganska smidig, och pigg. De säger att denna mittenperiod är bäst, då har första tidens trötthet/illamående gått över men sista delens tyngd och trötthet har inte börjat än. :)

    SvaraRadera
  3. Ser riktigt skönt ut. Hoppas ni har det bra.
    /Jonas
    http://www.jernstedt.me

    SvaraRadera
  4. Den svenska sommaren håller en alert! :D Man får fånga den i flykten!

    SvaraRadera
  5. NY BLOGG, NYA BILDER. FÖLJ MITT LIV SOM MODELL I NEW YORK CITY OCH LONDON HÄR; http://belladavis.myshowroom.se/
    xoxo

    SvaraRadera
  6. Denna sommaren har hitentills inte varit någon hit! hoppas nu på resterande veckor ;) lycka till med bebis o allt kram Jessica

    SvaraRadera
  7. Vilket väder ni har, vill med ha det här på Sveriges framsida... ;) Visst har man sänkt kraven på sommarvädret men dessa höststormar som vart här idag har dragit ner humöret lite men inte för mkt... =)
    Jag är nyfiken på eran lilla Sepetemberoch hoppas hon kikar ut till BF för din del för det är ingen kul att gå över tiden och jag känner igen det där med att magen är i vägen och det är underbart nu när den är på väg bort igen kan jag ju tala om.. =)

    Pia fd Fighting Spirits =)

    SvaraRadera
  8. Håller med dig att man sänkt kraven på vad en fin dag är denna sommar. Nu blir man överlycklig om man ser lite blå himmel glimta fram mellan molnen haha! Jag kör ju inte fighten utan Kickstart (samma sak men man tävlar inte) och då kan man börja när man vill. Gäller bara att hålla reda på när dom "släcker ner" sidan med övningarna. Just nu håller jag på att "spara" ner dom så jag vet vad jag ska göra sista dagarna :)

    Kram Kina

    SvaraRadera