Besökare

tisdag 24 juli 2012

Lagom Kaxig Tjej...

Idag är det årets varmaste dag och jag hade kunnat spendera den på ett bättre sätt. Igår kväll började jag nämligen få sanslöst ont i en njure och eftersom det inte var bättre imorse, åkte vi in till hälsocentralen. Där kunde de konstatera att jag hade dragit på mig en elak urinvägsinfektion och jag fick antibiotika utskrivet.
Ni som har haft problem med njurarna vet att det inte är en behaglig historia. Jag upplevde ett liknande scenario för något år sedan och det slutade med att jag svimmade på apoteket när jag skulle hämta ut min medicin. Det höll på att gå nästan lika illa idag, för när vi kom ut från hälsocentralen rann alla krafter ur mig. Som tur är hade Älskling envisats om att följa med och kunde få in mig i bilen och sedan ner i sängen.
Han är min hjälte.
Varje dag.

Smärta i njurarna är den absolut värsta sortens smärta som jag har upplevt. Optimisten inom mig säger att det är bra träning inför vad som komma skall. Det är även positivt att det bara är ena njuren som jag har ont i, det skulle ju lika gärna kunnat ha varit bägge.

Nu hoppas jag att antikbiotikan verkar snabbt. Hatar den är ynkliga,  långt ifrån kaxiga och tuffa, versionen av Carro .

Love,
Carro 

4 kommentarer:

  1. Men hörru du,,det var inte 8 mil västerut,,utan jag körde riksväg 80,,du får inte läsa för fort..Påt igen..Haé Kramen.

    SvaraRadera
  2. Usch då, det låter hemskt! Var många år sen jag hade urinvägsinfektion (som hästtjej hade man det med jämna mellanrum då stallet och sadlarna inte var direkt varma i de norrländska vintrarna) men jag minns att det knappt gick att kissa! :(

    SvaraRadera
  3. Nej men usch stackars dig! Hoppas du kryar på dig fort nu när du fått medicin. Krya på dig kramar i massor från mig!

    Kramar Kina

    SvaraRadera
  4. ja vi hade det jätte bra, vädret var oki vi klarade oss från regn.
    allt bra med dig?
    själv ska jag snart lägga mig kraaam

    SvaraRadera