Besökare

måndag 2 juli 2012

Packar väskan...

Idag står packning som huvudattraktion på min "Att Göra-Lista". Vi åker inte till Turkiet förrän tidigt på torsdag morgon, men Älskling drar till Stockholm redan imorgon så han får ta med sig väskorna då. Sedan kommer jag efter med tåg på onsdag.
Åter igen är det alltså dags att gå igenom vilka 7 bikinis som ska få följa med i resväskan. Kan konstatera att utbudet här hemma är dessto mindre nu, jämfört när vi åkte till Egypten i maj. Jag är några kilo tyngre och magen blir bokstavligen större för varje dag som går. Därför måste jag gå igenom alla klänningar idag också. Förutom bikinis och klänningar går det mesta av farten. Vi ligger på stranden från tidig morgon tills solen går ner, så det är inte så mycket att ta med i övrigt. Solen och stranden är ju redan på plats...

Idag är jag förresten hundvakt åt min lillbrorsa Chicko. Han har hunnit bli ett år nu och är kanske världens mest sociala och snälla hund som älskar alla.  Chicko är extra galen i Älskling, så han blev lite besviken när Älskling drog till jobbet imorse. Nu får han nöja sig med bara mitt sällskap, men det verkar inte gå någon nöd på honom.

 Love,
Carro

13 kommentarer:

  1. Vilken bra lösning ni hade kommit på. Då behöver du inte släpa på väskor till Arlanda :)

    Har jag förstått rätt då jag tror att du är i 8 månaden eller ..... Du är verkligen smal.
    En fråga: Får man flyga fortfarande fast man är så långt mången? Trodde det slutade vid 6 månader.

    Trevlig resa!

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får det underbart - eller det klart ni får! Haha :)

    Men får man resa så långt in i graviditeten? Trodde de var ganska hårda på det. Jag hade aldrig vågat chansa så sent, haha :)

    SvaraRadera
  3. Bolaget tillåter en att flyga tom v. 36 om man har intyg. Jag mår bättre nu än på hela graviditeten och barnmorskan sa att det inte var någon fara, så det känns bra att åka. SKämma bort sig lite o ta det lugnt :)

    SvaraRadera
  4. sv: Ja, precis så tänkte jag med. Dock blev vädret jättefult:( aja, min bror är iaf och hälsar på nu:D
    Kul att du ska till Turkiet! Jag önskar dig en bra resa.

    SvaraRadera
  5. vad sköänt
    här regnar det tyvärr men vart o lunchat lite thai mat igen hehe.
    nu ska jag göra rabarbet paj hoppas du får en mysig resa (lite avis)
    kika gärna in dagens tips på fina sängkläder.
    kraam

    SvaraRadera
  6. Jag tycker ju att du är redan brun som du är, hahahahaaa.. =)
    Blir aldrig så brun jag, taskig pigment och anlag till solexem.. =(
    Sötaste vovvsan där, men oj vad han kommer blir glad när din älskling kommer hem sedan, slå piruetter och frivolter kan jag tänka mig. =)

    SvaraRadera
  7. Hoppas ni får det riktigt mysigt! Kanske sista semestern på ett tag? ;)

    SvaraRadera
  8. Hej Carro,,Då har vi samma uppfattning om namnet Rosa,,men färgen där blir vi osams,vilken liten gobit den vovven är,,kan det vara en "Silky" måntro??..Det fixar sig säkert med packningen ska du se..Ha en skön ledighet nere i värmen..Kramen.

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Verkar inte bättre än att man måste bege sig utomlands för att få lite sol och värme.. Hoppas ni får en underbar resa!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  10. Åhh vad jag är avis på dig som får dra till värmen på torsdag. Hoppas, hoppas vädret blir lite bättre härhemma i svedala :) Vilken söt liten york, hade en sån på prov ett tag men den var alldeles för mycket enmanshund och dissade både maken och grabben genom att kissa och bajsa i deras sängar,då fick han flytta tillbaka där han kom ifrån :(

    Kram Kina

    SvaraRadera
  11. Åh så härligt att packa inför Turkiet! Hoppas att jag med snart har fått mig en resa bokad så jag kan packa min väska..:)

    SvaraRadera
  12. Hej Carro och Leif
    Jag och Anders vill önska er en superhärlig vecka (det vet jag att ni får ;))
    Bilder kommer väl såklart sen.
    Många kramar/Y

    Supergullig hund

    SvaraRadera
  13. Gott att åka iväg från regn o kyla! Det är mycket varmt där nere nu så vi har bara tagit en akutvecka denna gång, så vi inte riskerar att det börjar växa gälar på oss genom allt regnande här i Sverige. Vi var ju nere tre veckor i maj-juni. Vi bor alltid på Tropic som ligger nästan direkt på stranden. Jag vet var ditt hotell ligger, det är ju avsevärt större än Tropic. Fast vi trivs där nere och återvänder gång på gång till vårt Side...det närmar sig väl 40 gånger nu...Kramiz

    SvaraRadera