Besökare

fredag 29 juni 2012

Sportsnygg

Jag tror inte att jag har nämnt det i den här bloggen tidigare, men visste ni att jag är golfare? Så är det i alla fall. I år har jag ett speluppehåll på grund av den gravida magen, nu i åttonde månaden, men är annars en ganska inbiten golfare sedan 10 år tillbaka. Efter att ha varit nere på handicap 6,8, ligger jag nu på 8,0.  

Imorse var det väldigt fint väder när jag skulle ut på min morgonpromenad och jag funderade lite över vilka kläder jag skulle ta på mig. Jag hade helt glömt bort att jag har flera schyssta kjolar som jag brukar golfa i. Lyckligtvis har flera av dem generösa midjeresårer, så idag fick det bli en vit tenniskjol från Nike och ett svart sportlinne med inbyggd BH från Salming.
Golfkläder är ofta ganska tråkiga (läs tantiga) och det dröjde ganska många år innan jag kom på att jag skulle köpa golfkläder på tennisavdelningen. Förutom att de är ganska snygga, är de både bekväma och praktiska. Exempelvis är det korta insydda byxor i dem, så man behöver inte oroa sig för att de blåser upp. De är även så pass korta, att man inte behöver oroa sig för störande sollinjer efter en solig dag på banan (vilket med de knälånga kjolarna annars inte brukar blir sååå snyggt när man på kvällen sedan ska hoppa i partyoutfitten som är betydligt kortare...) 
Jag kikade in på min gamla blogg och hittade massor av olika sportiga outfits. Golf har väl nästan alltid haft rykte om sig att vara en väldigt strikt och ganska trist sport, men jag har försökt att spajsa upp den efter bästa förmåga. 
Svart och rosa har alltid, och kommer säkerligen alltid, att ha ett finger med i mitt liv.

Har försökt att smuggla in lite mer rock'n'roll i golfen med bälten, kedjor och pimpade golfhandskar.

 Saknar golfen en del den här sommaren. Om inte annat är det ett otroligt trevligt tidsfördriv när det inte är "Ligga på Playan-Väder". Nya tag ett annat år.

Avslutningsvis så vill jag varmt rekommendera NK Sport och framför allt deras tennisavdelning. Det finns otroligt mycket snyggt där och det passar inte bara på tennis- och golfbanan. Man kan använda det mesta inom de flesta olika träningsformer och även till vardags.

Väldigt paktiskt!
Love,
Carro

11 kommentarer:

  1. Haha du får mer än gärna kalla mig bitch, det tar jag som en komplimang.

    Golf verkar ju vara en riktigt bra träningsform som gravid. Och du pimpar dina golf-prylar snyggt!

    SvaraRadera
  2. Oj, är du redan i åttonde månaden? =)

    SvaraRadera
  3. Golf är riktigt kul! =)
    Sysslar med det själv med men är inte lika bra som dig dock...
    Så fascinehrande hur arg man kan bli på en sådan liten bolljäkel. =)

    SvaraRadera
  4. Hej du,,Säger bara,,Läckert klädd för golf...Ja en liten sillunch sitter aldrig fel..Haé Kram.

    SvaraRadera
  5. Så mycket läckra kläder du tillfört golfen! Klart du saknar det när du golfat så länge. Kramiz

    SvaraRadera
  6. haha jo då, de måste va hans fel, nån måste man få gnälla på haha

    SvaraRadera
  7. Älskar också träningsjolar och tipsar om runningskirts! Finns att beställa på Loverunning! :)

    SvaraRadera
  8. Vi har typ inte golf här var jag bor, bara minigolf:) eller så har jag inte sett allt.
    Skönt att det var bra väder undermorgonpromenaden.

    SvaraRadera
  9. FAAAAN VAD FRÄÄÄSCHT!! :D Dösnygg golfoutfit!! :D

    SvaraRadera
  10. Japp nu e de snart semester :)) Åhh Mr M e en underbar filur

    SvaraRadera