Besökare

måndag 30 juli 2012

Oväntat Besök...

Vi har haft en fantastisk helg med ett optimalt sommarväder här i Söderhamn. Till och med havet har börjat fatta det här med sommar nu och vattentemperaturen har stigit till 19 grader. Visserligen inte varmt, men betydligt bättre än de ynka 16-17 som det bjussat på tidigare.

Man kan tycka att det är lite typiskt att årets två finaste dagar hittills, inföll precis när OS drog igång. Vi följer inte allt slaviskt, men igår prisade vi SVTPlay för att man kunde både ligga ute och lapa sol OCH kolla på Emma Johanssons cykling samtidigt. Tyvärr gick det inte som vi hade hoppats, vilket förresten verkar vara Sveriges gimmick under detta OS...
Älskling brukar agera grillmästare när vi är ute i skärgården och ryktet tycks nu ha spridit sig...

...för igår fick vi oväntat besök...

...i form av minkar, varav en av de fyra var så pass kaxig att han klev upp på bryggan där vi låg och gassade.

Någon i sällskapet var inte överförtjust i minkarna och försökte skrämma bort dem med smällare. Jag tror att det hjälpte föga, men det blir spännande att se om de återkommer. Vet ni förresten att om vi hade bott i Norge hade vi kunnat göra oss en hacka på minkarna? Där belönas man nämligen med 150 norska kronor för varje eliminerad mink. Inte på grund av att folk vill springa runt i pälsar, utan för att de käkar småfåglar.


Love,
Carro

5 kommentarer:

  1. Låter riktigt härligt! Jag har faktiskt inte kollat vattentemperaturen i Ljusnan. Men är havet uppe i 19 grader kanske jag skall våga mig ned i älven också då..:)

    Hoppas ni fortsätter njuta i dagens väder, här har det precis klarnat upp så jag tänkte bege mig ut!

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Visst har vi haft underbara sommardagar nu, för få dock men man får vara glad över det man får!! =)

    Uhuuu, jag hade nog varit rädd för de där små sakerna, hahahhahaaa... Och sprungit ifrån den så den hade verkligen kaxat sig mot mig.. =P

    /Pia

    SvaraRadera
  3. Hej du,,här har solen kommit nu,,minken är ett riktigt skadedjur.dom finns även i flertal här vid Bodaån..Ser ut som ett drömställe där ni är..Haé Kram
    Ups,,Grattis till guben.....

    SvaraRadera
  4. Haha, gud så söt! Bjöd ni den på ngt grillat då? :)

    SvaraRadera
  5. Oj vilken liten sötnos, och modig var den också :) Visst är det härlig när solen skiner, man blir glad i hela kroppen :)

    Kram Kina

    SvaraRadera